« عبدالرضا پیرحسینلو» روز چهارشنبه در آیین تجلیل ازخیر مدرسه ساز این شهرستان در مدرسه شهاب الدین و هاشم خسروانی در روستای شهابیه از توابع خمین افزود: تامین تجهیزاتی همچون سیستم رایانه، دستگاه کپی، اسکن، پرینتر، لوازم اداری و لوازم کارگاهی هنرستانهای فنی و حرفه برای مراکز آموزشی شهرستان ضروری است.
وی ادامه داد: ایزوگام، تعمیر سرویس های بهداشتی، آب گرم کن، وسایل گرمایشی و سرمایشی و تعمیر و تجهیز موتورخانه ها نیز از نیازهای ضروری بخش عمرانی مدارس شهرستان است.
رییس آموزش و پرورش خمین اظهار داشت: تامین تجهیزات به روز همچون وسایل مورد نیاز آزمایشگاه و کارگاه ها برای مدارس، مهمترین نیاز مراکز آموزشی در این شهرستان است.
پیرحسینلو گفت: 2 مدرسه خیرساز در روستای ریحان و شهابیه با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال توسط خیران، سال گذشته ساخته شد.
فرماندار خمین نیز گفت: خیران همواره در حوزه های سلامت و مدرسه سازی در کنار مسئولان هستند چراکه مسئولان به تنهایی نمی توانند مشکلات را حل کنند.
« احمد طهرانی » افزود: مدرسه مهمترین محل تربیت نسل فردا است و ساخت فضاهای آموزشی می تواند به رشد علمی و اخلاقی جامعه کمک کند.
رییس مجمع خیران مدرسه ساز خمین نیز گفت: خیران این شهرستان سال گذشته ساخت سه مدرسه و پژوهش سرای دانش آموزی را متعهد شدند.
« علی اکبر محمدی » افزود: مرکز آموزشی «پریدخت حقیقی» تا کنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید است در سال تحصیلی جدید به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: 40 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز این مدرسه از محل نوسازی مدارس و سرمایه گذاری یکی از خیران نوعدوست شهرستان هزینه شده است.
رییس مجمع خیران مدرسه ساز خمین اظهار داشت: عملیات اجرایی مرکز آموزشی 12 کلاسه خیر ساز دیگری نیز آغاز شده است.
محمدی گفت: پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان در سه طبقه شامل یک طبقه تجاری، کتابخانه، رصدخانه، آزمایشگاه وکارگاه پژوهشی برای معلمان و دانش آموزان ساخته می شود.
وی افزود: ساخت و تجهیز این پژوهش سرا به 100 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که این اعتبار از محل نوسازی مدارس و مشارکت خیران نیک اندیش تامین می شود.
رییس مجمع خیران مدرسه ساز خمین گفت: با اشاره به ارسال 2 محموله کمک های دانش آموزان و فرهنگیان به مناطق سیل زده گفت: این محموله ها به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال شامل 800 کیلو برنج، 400 قوطی کنسرو، 250 کیلو قند، 100 کیلو چای، 30 کارتن لوازم بهداشتی، 1500 جفت کفش و سه هزار بطری آب معدنی است.
مدرسه دخترانه «شهاب الدین و هاشم خسروانی» در مقطع ابتدایی با 6 کلاس و ظرفیت 200 دانش آموز با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریالی خیر مدرسه ساز به بهره برداری رسید.
خمین در جنوب استان مرکزی با 18 هزار دانش آموز است.
9930/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.