«توکل زمانی نژاد» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اکنون 9 موکب از استان مرکزی در استان خوزستان، یک موکب در معمولان و 2 موکب در شهرستان پلدختر مستقر هستند که پنج هزار پرس غذای گرم در پلدختر و 31 هزار پرس غذای گرم در استان خوزستان توزیع می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این، روزانه بیش از هفت هزار و 500 پرس صبحانه از سوی موکب های استان مرکزی در استان های سیل زده خوزستان و لرستان توزیع می شود که از ین تعداد 500 پرس در پلدختر و هفت هزار پرس در استان خوزستان توزیع می شود.
معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهار داشت: موکب های حضرت ابوالفضل العباس (ع) و الزهرا(س) اراک در پلدختر و موکب های حضرت رقیه (س)، قمر بنی هاشم (ع) و ابوالفضل العباس (ع) ساوه در شهرستان شوش، ساقی عطشان خمین در منطقه کوت عبدالله اهواز، احباب الرضا(ع) محلات در جاده خرمشهر - اهواز و موکب شهدای زرندیه در شهر حمیدیه مستقر و به هموطنان سیل زده خدمات رسانی می کنند.
زمانی نژاد بیان کرد: موکب های شباب الزینب (س) و جاماندگان کربلا اراک در شهر شوش، عشاق الحسین(ع) آوه در معمولان، بیت الزاهرا(س) اراک در شادگان و موکب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در امامزاده علی ابن مهزیار اهواز مسقر و به هموطنان سیل زده خدمات رسانی می کنند.
وی با بیان اینکه بیش از 300 نیروی انسانی از استان مرکزی برای امداد رسانی به هموطنان سیل زده در استان های سیل زده خوزستان و لرستان اعزام شده اند، ادامه داد: موکب های دیگری نیز برای حضور در مناطق سیل زده و خدمت رسانی به هموطنان اعلام آمادگی کرده اند که در صورت نیاز به این مناطق اعزام می شوند.
معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: پس از فروکش کردن سیلاب و بازگشت هموطنان به منازل خود توزیع جیره خشک آغاز می شود که اکنون 2 هزار و 500 بسته جیره خشک به ارزش هر بسته سه میلیون ریال در شهرستان شوش توزیع شده است.
زمانی نژاد یادآوری کرد: مردم مومن استان مرکزی تا کنون بیش از 50 میلیارد ریال به استان های سیل زده خوزستان و لرستان کمک کرده اند و علاوه بر پایگاه های بسیج و مساجد، 11 پایگاه ویژه ستاد بازسازی عتبات عالیات در نقاط مختلف استان مستقر و آماده دریافت کمک های مردمی هستند.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر، 23 بخش و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.