سرهنگ «منصور بهزاد نیا» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اراضی در قالب 194 فقره پرونده در راستای حفاظت و حراست از اراضی ملی و اجرای احکام قضایی از دست متجاوزان خارج به بیت المال بازگردانده شد.
وی ادامه داد: بیشترین رفع تصرف اراضی ملی به ترتیب در شهرستان زرندیه با 660 هکتار، فراهان 204 هکتار و ساوه با 160 هکتار انجام شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی عنوان کرد: تصرف اراضی ملی این استان به صورت شخم و ایجاد شیار در اراضی ملی انجام شده بود که با شکایت و پیگیری به موقع نیروهای اداره کل منابع طبیعی استان و با حکم مراجع قضایی از دست متصرفان خارج شد.
سرهنگ بهزادنیا گفت: 142 فقره پرونده به مساحت یک هزار و 371 هکتار نیز برای جلوگیری از تصرف اراضی طبیعی استان علیه متجاوزان در این مدت تشکیل شده است.
وی افزود: اخراج 39 هزار و 403 راس دام غیر مجاز در قالب 111 فقره پرونده سال گذشته از مراتع استان مرکزی انجام شد که تعداد این دام ها نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از 2 برابر افزایش یافته است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یاد آور شد: 17 هزار و 350 راس دام غیر مجاز در قالب 52 فقره پرونده سال 96 با تلاش نیروهای یگان حفاظت از مراتع این استان اخراج شدند.
سرهنگ بهزادنیا افزود: شهرستان اراک با اخراج 14 هزار و 568 راس دام غیر مجاز، ساوه با 10 هزار و 605 راس و زرندیه پنج هزار و 695 راس به ترتیب بیشترین میزان اخراج چرای غیر مجاز دام را در سال گذشته داشته اند.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.