به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از محموله کمک های مردمی استان مرکزی به مناطق سیل زده استان های لرستان و خوزستان افزود: ملت ایران اسلامی و این استان همواره همگام با مسئولان کشور در همه صحنه های انقلاب اسلامی حضور فعال داشته اند و اکنون نیز با اهدای کمک ها و ارسال نیازهای ضروری مردم مناطق سیل زده کشور بار دیگر همدردی، همبستگی و عشق به میهن اسلامی را به جهانیان نشان دادند.
وی ادامه داد: نیاز است ملت ایران اسلامی در کنار مسئولان دستگاه های اجرایی، نظامی، انتظامی، بسیج و سپاه تا بازسازی کامل مناطق سیل زده و بازگشت این مناطق به حالت عادی در کنار مردم این مناطق حضور فعال داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری ارسال نخستین محموله کمک های مردم این استان از طریق راه آهن به مناطق سیل زده لرستان و خوزستان گفت: نیازهای ضروری مردم مناطق سیل زده این استان ها در این مرحله ارسال شده و در روزهای آینده نیز محموله های دیگری ارسال می شود.
استاندار مرکزی نیز گفت: نخستین محموله کمک های مردمی استان مرکزی توسط هفت واگن تا پایان امروز (دوشنبه) به مناطق سیل زده استان های لرستان و خوزستان ارسال و فردا در بین سیل زدگان این مناطق توزیع می شود.
سید«علی آقازاده» ادامه داد: ارسال محموله کمک های مردمی از استان مرکزی به مناطق سیل زده لرستان و خوزستان تا زمانی که به این کمک ها نیاز باشد ادامه می یابد.
استاندار مرکزی گفت: مردم و مسئولان این استان برای کاهش مشکلات مردم مناطق سیل زده استان های لرستان و خوزستان و بازسازی مناطق سیل زده در کنار مردم این مناطق هستند.
آقازاده افزود: امید است با همکاری و همراهی مردم و مسئولان و بازسازی راه ها، پل ها و زیر ساخت های مناطق سیل زده کشور، هرچه زودتر آبادانی و آسایش به این مناطق باز گردد.
آقازاده از ذخیره سازی 200 میلیون متر مکعب رواناب های سطحی در این استان خبر داد و گفت: ذخیره سازی این میزان آب های سطحی در پشت سدها استان برای نخستین بار در مدت 30 سال گذشته حاصل شده است.
وی افزود: حجم تمامی سدهای استان مرکزی در پی بارندگی های اخیر پر شده و سد ساوه نیز تا چند روز آینده برای نخستین بار سال های اخیر سرریز می کند.
استاندار مرکزی ادامه داد: 250 میلیون متر مکعب با سرریز شدن سد ساوه برای نخستین بار در مدت 30 سال گذشته پشت این سد ذخیره سازی می شود.
وی با یادآوری جاری شدن سیل در برخی شهرستان های استان گفت: با تلاش مردم، ستاد مدیریت بحران و رهنمودهای نماینده ولی فقیه، سیلاب در این شهرستان ها با کمترین خسارت ها کنترل شد.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.