«محمدرضا منصوری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: در روزهای گذشته حجم بارش ها در شهرستان ساوه در برخی از مناطق منجر به ایجاد سیلاب شد و ستاد بحران این شهرستان با نشست های مختلف و تمهیدات پیشگیرانه، عملیات بهنگام در مهار سیلاب، امدادرسانی و نیز انتقال ساکنان برخی نقاط حادثه خیز عملکرد مناسبی داشت.
نماینده ساوه و زرندیه در خانه ملت گفت: در چند روز گذشته همه مسئولان شهرستان ساوه اعم از فرماندار، شهرداری هلال احمر، راهداری، فوریت های پزشکی، دستگاه قضایی و انتظامی و رسانه ها به خوبی پای کار بودند و به صورت شبانه روزی خدمات لازم را ارائه کردند.
وی با بیان اینکه بارش های اخیر برای شهرستان ساوه نعمتی الهی بود، اظهار داشت: با این که ساوه در چند سال اخیر با بحران خشکسالی و کم آبی مواجه بود اما میزان بارش های اخیر که حجم آب سد الغدیر را به 150 میلیون متر مکعب افزایش داد، در نوع خود کم نظیر بود.
منصوری اظهار داشت: پیش بینی می شود با افزایش ذخیره آب سد الغدیر تا سقف 200 میلیون متر مکعب در روزهای آینده و نیز تقویت سفره های زیرزمینی، امسال مشکل آب شرب شهرستان ساوه برطرف و تا سقف 40 میلیون متر مکعب امکان اعطای آب به کشاورزان منطقه قابل محقق شود.
منصوری افزود: طغیان رودخانه مزلقان چای در روزهای پیشین و حرکت سیلاب این رودخانه به سمت جنوب شهر ساوه نشان داد که لازم است برای سال‌های آینده نسبت به ساخت یک سد کوچک یا بند در نزدیکی ورودی شهر اقدام شود.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت افزود: ساوه در گذشته 2 بار شاهد آبگرفتگی و سیلاب شده و حتی بناهایی با ارتفاع کمتر از 10 متر نیز زیر آب رفته اند؛ به این دلیل ضروری است که مدیریت بحران شهرستان نسبت به ایمن سازی شهر در برابر سیلاب برای سال های آینده اقدامات لازم را انجام دهد.
وی در خصوص جبران خسارت های وارده به حوزه های مسکونی، کشاورزی و تاسیسات شهرستان در جریان سیلاب های اخیر، گفت: دولت باید به مرور زمان این خسارت را جبران کند و اگرچه در کنار بروز خسارت ها افزایش منابع آب حاصل از بارش های اخیر را نیز نباید از نظر دور پنداشت.
منصوری گفت: با توجه به ذخایر کنونی سد الغدیر، نیاز 15 میلیون متر مکعبی آب شرب شهر ساوه را می ‌توان از این محل تامین کرد بدون آنکه از منابع زیرزمینی و چاه‌ها برداشت شود.
وی ادامه داد: 40 میلیون مترمکعب آب نیز به بخش کشاورزی و مناطق کمتر بهره مند همچون «اکبراباد» و دیگر روستاها ارائه کرد.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعیت دارای اقلیمی نیمه خشک است که میانگین بارش سالانه آن حدود 216 میلیمتر است.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.