«رضا مرادی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه بارشی فعال این استان اواخر وقت روز گذشته (دوشنبه) از نواحی غربی عبور کرد و با کاهش ناپایداری ها امروز احتمال ناپایداری های خفیف محلی به صورت افزایش ابر در ساعات بعدازظهر و احتمال رگبارهای پراکنده و وزش باد در برخی از نقاط استان وجود دارد.
مرادی اظهار داشت: فردا (چهارشنبه) آسمان استان مرکزی کمی تا نیمه ابری در بعدازظهر همراه با وزش باد و در روز پنجشنبه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، احتمال رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.
وی گفت: سامانه بعدی بارشی از اوایل هفته آینده وارد کشور می شود و میزان بارش های این سامانه بر اساس خروجی فعلی مدل ها خیلی کمتر از سامانه های بارشی اخیر است اما در مورد نحوه فعالیت، اطلاع رسانی ها انجام می شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: میزان بارش های 24 ساعت گذشته آشتیان به 24 و نیم میلیمتر، اراک 22 و یک دهم میلیمتر، تفرش 30 و 9 دهم میلیمتر، خمین 14 و چهار دهم میلیمتر، دلیجان 12 و 6 دهم میلیمتر، ساوه 15 و سه دهم میلیمتر، شازند 10 و چهار دهم میلیمتر، غرق آباد 14 و 6 دهم میلیمتر، کمیجان 15 و سه دهم میلیمتر، محلات 14 و سه دهم میلیمتر، زرندیه 19 و نیم میلیمتر و فرمهین به 16 میلیمتر رسید.
مرادی اظهار داشت: دلیجان با بیشینه دمای 16 و نیم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کمیجان با کمینه دمای چهار دهم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
413 و سه دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه پارسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.