«مهدی زندیه وکیلی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور حجم و شدت بارش ها عصر امروز و دوشنبه در استان مرکزی بالا است و با توجه به پر بودن گنجایش تمامی سدها و بندهای خاکی استان به جز سدهای الغدیر ساوه و 15 خرداد دلیجان جاری شدن آب در مسیل ها و مناطقی از استان قابل تصور است.
وی توضیح داد: ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان ها در آماده باش کامل است و تمامی امکانات و اقدامات لازم پیش بینی شده و در 2 روز اخیر ضمن پاکسازی مسیر جریان آب در سطح استان اقدامات هدایتگری موثر در زمان بحران و سیلاب احتمالی نیز صورت گرفته است.
جانشین ستاد مدیریت بحران استان مرکزی گفت: بالای یکهزار سد و بند خاکی در استان وجود دارد که توسط نهادهای مختلف در سال های قبل ایجاد شده اند و در حوزه آبخیزداری و تغذیه سفره های زیرزمینی در سال های گذشته خدمات مفیدی داشته اند و در پی بارش های شدید بهاره نیز اغلب آن ها در حال سرریز هستند و اضافه گنجایش آن ها جاری شده است.
زندیه وکیلی ادامه داد: در بازدیدهای مستمر از سدها و بندهای خاکی استان شرایط تمامی آن ها خوب است و نقطه بحرانی و پرخطری در استان مرکزی وجود ندارد اما مردم باید هشدارها و اطلاعیه های ستاد مدیریت بحران را از مجاری اطلاع رسانی معتبر به صورت مستمر دنبال کنند و در صورت هرگونه مشکلی به سرعت مراتب اعلام می شود.
وی افزود: اگرچه بارش ها در روز 13 فروردین در استان مرکزی فروکش می کند اما سیل همواره با تاخیر می آید و نیاز است که مردم از حضور در طبیعت بپرهیزند.
سامانه کم فشار بارشی روز شنبه از مناطق غربی و جنوبی وارد کشور شده و از امروز استان مرکزی را تحت تاثیر قرا داده است.
به گزارش هواشناسی استان مرکزی فعالیت این سامانه از عصر روز یکشنبه شدت می گیرد و تا اواخر روز دوشنبه به صورت بارش های شدید باران و برف، تگرگ و رعد و برق و وزش تندباد این خطه را متاثر خواهد کرد.
پیش بینی شده که بر اثر فعالیت این سامانه بارشی در استان مرکزی طی 2 روز اخیر حداکثر 100 میلیمتر بارندگی رخ دهد که عمده آن در نوارجنوبی این استان است.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.