به گزارش ایرنا، «علی میرزائی» روز سه شنبه در نشست پایان سال با خبرنگاران ساوجی که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: استاندار مرکزی در سفری که ماه گذشته به شهرستان ساوه داشتند، انجام کار کارشناسی در این خصوص را اصلی ترین مساله عنوان کرد.
وی افزود: استاندار مرکزی از رسانه ها هم درخواست کردند که با ایجاد فضایی مثبت به پیشبرد این کار کارشناسی کمک کنند و خوشبختانه همین گونه هم شد و با عنایت به تاکید مدیریت ارشد استان مبنی بر استفاده از خرد جمعی و اعمال نظر نخبگان و دلسوزان ساوه، اجرای این طرح در نهایت منتفی شد.
وی گفت: در زمینه اجرای سایت پسماند برخلاف برخی اظهارنظرها، هیچگونه زمینی از سوی کمیسیون واگذاری اعطا نشد.
وی در عین حال اجرای طرح های سبز و مدیریت پسماند را از طرح های مهم و در دستور کار مسئولان در کشور برشمرد و گفت: نمی توان از طرح های سبز که تاثیر زیست محیطی مناسب دارند، چشم پوشی کرد.
فرماندار ساوه در ادامه با تقدیر از زحمات رسانه ها در پوشش اخبار و رویدادهای این شهرستان در سالی که گذشت، اظهار کرد: جامعه خبری از اقشار فرهیخته هستند که همواره تلاش کرده اند مشکلات، چالش ها و نارسایی ها را به صورت منصفانه و علمی به مسئولان منعکس کنند.
میرزائی افزود: رسانه های ساوه به خوبی به نقش و رسالت خود واقف هستند و علاوه بر انجام امور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، تولیداتی برای سوق دادن جامعه به سمت دانایی محوری منتشر می کنند.
وی همچنین نقدهای سازنده توام با پیشنهاد را از دیگر کارکردهای رسانه های ساوه برشمرد و گفت: در جریان اطلاع رسانی و فعالیت رسانه های این شهرستان تاکنون مواردی از تخریب دیده نشده و همواره جانب انصاف از سوی آنها رعایت می شود که جای تقدیر دارد.
وی گفت: در کنار تولیدات و نقدهای سازنده، رسانه های ساوه نسبت به تزریق امید و نشاط به جامعه با تحلیل‌های درست اقدام می کنند و مسئولان هم باید با سعه صدر از انتقادات و نقدهای سازنده استقبال نمایند.
میرزائی افزود: رسانه ها نیز این نکته را مد نظر داشته باشند که منابع بودجه ای در حوزه های مختلف و زیرساختی کشور به تبع آن شهرستان ساوه محدود است و متناسب با این وضعیت به پیشبرد برنامه های توسعه ای کمک کنند.
وی تاکید کرد: همه کارگزاران باید افکار عمومی را درک کنند و بهترین حلقه رابط میان آنها با مردم، رسانه ها هستند.
فرماندار ساوه اظهار داشت: این شهرستان دارای ظرفیت های بسیار بالایی است که می تواند علاوه بر نقش آفرینی در اقتصاد ملی در زمین هایی چون افزایش تولیدات ملی، صادرات و درآمدهای سرانه نیز تاثیرگذار باشد.
وی گفت: اگر مدیران بتوانند کارها و طرح های خود را به دور از تبلیغات انجام دهند، مردم به خوبی خدمات آنها را درک می کنند و رویه غالب در فرمانداری ساوه نیز بر همین شیوه مبتنی است زیرا مردم بهترین داوران در مورد عملکرد مسئولان هستند.
وی با اشاره به توزیع اعتبارات در خرداد 98، از رسانه ها خواست با همراهی مسئولان از جمله نماینده مردم در خانه ملت و با آسیب شناسی دقیق و شناسایی مشکلات، به تخصیص سهم شهرستان ساوه کمک کنند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم حمایت از رسانه ها که به مردم آگاهی بخشی می کنند، تاکید کرد.
«محمد رضا منصوری» افزود: با گرانی کاغذ وضعیت مطبوعات وارد شرایط بحرانی شده است و باید در این زمینه برای بقا و تداوم حیات جریان اطلاع رسانی، تدبیری اتحاذ کرد.
وی افزود: راهکار این است که ادارات با ارائه گزارش عملکرد شان از طریق مطبوعات، هم به مردم آگاهی دهند و هم مطبوعات را حمایت کنند.
منصوری همچنین منتفی شدن طرح پسماند را اقدامی ارزشمندی عنوان کرد و گفت: این طرح هیچگاه به کمیسیون ماده 32 نرفت و زمینی هم برای آن واگذار نشد.
ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است که بیش از 290 هزار نفر جمعیت دارد.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.