به گزارش ایرنا، « عبدالرضا پیرحسینلو» روز سه شنبه در حاشیه برگزاری هفتمین مرحله شهرستانی المپیاد طرح دادرس در در اردوگاه فرهنگی امام خمینی (ره) خمین در گفت و گو با ایرنا افزود: در این دوره از مسابقات یک روزه 14 تیم دانش آموزی مقطع متوسطه اول با هم به رقابت می پردازند.
وی ادامه داد: المپیاد طرح دادرس در هشت بخش چادرزنی، حمل مصدوم تخصصی، سی پی آر، ارزیابی مصدوم، پناه گیری آتل یا پانسمان و آزمون ورودی برگزار می شود.
مدیر آموزش و پرورش خمین بیان کرد: دانش آموزان پس از گذراندن دوره های آموزشی امروز در آزمون تئوری و عملی به رقابت می پردازند و تیم های برتر انتخاب و به مرحله استانی راه پیدا می کنند.
پیرحسیلنو اظهار داشت: مرحله استانی این دوره از مسابقات اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.
وی تصریح کرد: منظور از طرح ملی دادرس تربیت دانش آموزان آماده در شرایط سخت است و در این طرح دانش آموزان توسط یک مربی پناه گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.
مدیر آموزش و پرورش خمین هدف از اجرای المپیاد طرح دادرس را افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس شهرستان با تکیه بر تربیت تیم های دانش آموزی؛ توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی در میان دانش آموزان عنوان کرد.
خمین در جنوب استان مرکزی 18 هزار دانش آموز دارد.
9930/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.