به گزارش ایرنا «سعید فرخی» روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرک های صنعتی نوبران و غرق آباد در فرمانداری ساوه، افزود: شهرستان ساوه در حوزه صنعتی به صورت نامتوازن رشد کرده به طوری که در یک طرف بزرگترین شهر صنعتی ایران فعالیت می کند و کمی دور دست تر در منطقه طراز ناهید شهرک سرمایه گذاری احمد آباد با روند مناسبی در حال اجرا است اما در بخش نوبران هنوز ظرفیت‌های صنعتی در شهرک های صنعتی این منطقه به بلوغ لازم نرسیده است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نوبران در مسیر یکی از مهمترین محورهای ارتباطی کشور یعنی آزاد راه ساوه - همدان واقع شده، می توان در زمینه ایجاد واحدهای صنعتی و حضور سرمایه گذاران گام های موثری برداشت.
فرخی با اشاره به آمادگی یک واحد بزرگ تولیدی برای سرمایه‌گذاری در شهر صنعتی نوبران، اظهار داشت: فعالیت این شرکت سرآغازی برای انجام یک سرمایه گذاری بزرگ در خطه نوبران است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: مهمترین مشکلی که هم اینک در شهرک های نوبران و غرق آباد وجود دارد، کمبود برق است که در این راستا باید با توجه به حضور تیم مدیریتی قوی در صنعت برق استان مرکزی مشکلات برطرف شود.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز گفت: سرمایه‌گذاران و اهالی بومی نوبران نسبت به ایجاد اشتغال و تاسیس واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی منطقه رغبت زیادی دارند.
«علی میرزایی» اظهار داشت: رونق شهرک های صنعتی غرق آباد و نوبران باعث می‌شود که ظرفیت تولیدات استان مرکزی افزایش یابد و همچنین برای ساکنان نیز اشتغال پایدار ایجاد شود.
وی افزود: در صورتی که با برنامه ریزی های مناسب بتوان سرمایه‌گذاران را برای حضور و فعالیت در شهرک های صنعتی منطقه نوبران ترغیب کرد، یکی از عوامل مهاجرت اهالی منطقه به شهرهای دیگر از میان خواهد رفت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی نیز گفت: توسعه دو شهرک صنعتی غرق آباد و نوبران از سال‌ها قبل در دستور کار قرار داشته اما در حوزه غرق آباد حدود نیمی از شهرک 90 هکتاری منطقه توپوگرافی مناسبی ندارد و اکنون حدود 40 هکتار زمین صنعتی قابل عرضه وجود دارد.
«مصطفی آمره» افزود: در شهرک صنعتی نوبران نیز اکنون حدود 100 هکتار زمین صنعتی قابل واگذاری به متقاضیان وجود دارد و در سال های اخیر نیز افزایش قیمتی نداشته است.
وی گفت: برای ترغیب سرمایه گذاران به حضور در منطقه نوبران و فعالیت در بخش صنعتی باید مشکلاتی از قبیل برق و آسفالت معابر برطرف شود.
آمره گفت: شهرک صنعتی نوبران یک خط فیدر برق دارد که پاسخگوی نیازهای لازم نیست.
وی ادامه داد: در شهرک صنعتی نوبران تاکنون حدود سه مگاوات برق واگذار شده اما نیاز واقعی حدود هفت مگاوات است.
به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی،‌ در حوزه شهرک صنعتی غرق آباد مشکل برقی به دلیل اینکه پست برق فعال وجود دارد، محسوس نیست و حدود چهار مگاوات ظرفیت خالی نیز در این منطقه وجود دارد.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعیت، دارای 2 بخش مرکزی و نوبران است.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.