«سجاد قاسمی » روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا سه تیم ثابت و سیار نسبت به تولید، توزیع و عرضه بهداشتی فرآورده های خام دامی نظارت می کنند.
وی اضافه کرد: این کارشناسان علاوه بر نظارت و کنترل بهداشتی فرآورده های خام دامی در مراکز عرضه در سطح شهر، با حضور در کشتارگاه های طیور و دام از خط کشتار بازرسی بهداشتی می کنند.
وی ادامه داد: این طرح تا 16 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و تیم های بهداشتی در 2 شیفت از ساعت هشت صبح تا 20 شب بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی نظارت می کنند.
وی با تاکید بر تهیه فرآورده های خام دامی از مراکز مجاز، از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و رعایت نکردن مسائل بهداشتی مراتب را به کارشناسان اطلاع دهند.
به گفته وی، در طرح ویژه تشدید نظارت بر فراورده های خام دامی نوروزی سال 97، 250 مورد بازید از مراکز تهیه و فروش مواد غذایی ثبت شد.
وی گفت: در این مدت نیز بیش از 500 کیلوگرم مواد خام دامی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف از چرخه مصرف خارج شد.
وی یادآور شد، روزانه 6 هزار قطعه مرغ در کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان کشتار و با بسته بندی مناسب روانه بازار داخلی و خارجی می شود.
قاسمی افزود: کشتارگاه دلیجان، علاوه بر کشتار مرغ مرغداری های این شهرستان، مرغ سایر نقاط استان مرکزی و استان های همجوار را نیز کشتار می کند.
دلیجان از توابع استان مرکزی دارای 2 مجموعه سردخانه، 30 قصابی، 40 عامل مرغ فروشی، 2کشتارگاه دام و 2 کشتارگاه طیور، سه مرکزعرضه تخم مرغ و 2 مرکز قطعه بندی و بسته بندی مرغ است.
/3075/ 7277
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.