به گزارش ایرنا ، شهرستان خمین یک هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است و کاشت نهال به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس به طور نمادین در پارک جنگلی کوه بوجه با حضور مسئولان محلی غرس شد.
امام جمعه خمین در این آیین گفت: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست و کاشت درخت به یاد شهیدان می تواند یاد آنان را تا ابد در خاطره ها زنده نگاه دارد.
حجت الاسلام سید «علی حسینی پور» افزود: درختکاری در دین اسلام بسیار سفارش شده است به طوری که پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) به این مهم اهتمام ویژه ای داشتند.
وی افزود: مقام معظم رهبری در روز درختکاری با دست مبارک خود درخت می کارند و پیام این رفتار این است که همه باید در عرصه ایجاد و نگهداری از درخت سهیم باشند تا هوای پاک و فضای زیبا برای زیست ایجاد شود.
وی بیان کرد: در کنار کاشت درخت باید مقوله داشت و نگهداری فضای سبز نیز جدی گرفته شود.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری خمین در این آیین گفت: در هفته منابع طبیعی 15 هزار نهال صنوبر و یک هزار سرو خمره ای در شهر و روستا توزیع می شود.
«احمد مجتهدی» افزود: 15 هزار نهال صنوبر در قالب طرح زراعت چوب به صورت کنترل شده تحت نظر کارشناسان در روستا کاشته می شود.
وی ادامه داد: یک هزار نهال سرو نیز در شهر و روستا به یاد یک هزار شهید دفاع مقدس کاشته شد. دیدار با امام جمع ، خانواده شهدا، بهره برداری از بند خاکی خیر ساز و همایش همیاران طبیعت را از برنامه های هفته منابع طبیعی در خمین است.
15 تا 21 اسفن دماه هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.