به گزارش ایرنا،‌ حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» در آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی سال 97 شهرستان ساوه در دفتر امام جمعه‌ اظهار داشت: تقویت انگیزه و اعتماد به مردم به ویژه نسل جوان از مفاد مهم این بیانیه است.
وی تاکید کرد: در این بیانیه نگاه امیدوارانه ای نسبت به آینده انقلاب اسلامی وجود دارد که لازم است سرفصل امور همه دست اندرکاران قرار گیرد.
امام جمعه ساوه تاکید کرد: مسئولان نباید به بیانیه گام دوم انقلاب نگرش شعاری داشته باشند و هر مدیری در این زمینه باید به وظایف خود در تحقق مفاد آن عمل کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه در ادامه،‌ تبیین دستاوردهای نظام و مقایسه آن با گذشته که از نکات مورد تاکید در بیانیه گام دوم است را یادآور شد و افزود: رهبر معظم انقلاب با درایت، حرکت رو به جلو قطار نظام و انقلاب را با بهره گیری از تجارب گذشته تبیین فرمودند.
امام جمعه ساوه گفت: باید بر روی این بیانیه کار کارشناسی و پژوهشی قابل تحقق در حوزه های آموزش و پرورش و نیز دانشگاه ها انجام شود و همه مراکز علمی و حوزه های علمیه در این خصوص باید وارد میدان شوند.
حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: عمل به قانون باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود و این حرکت باید از مسئولان آغاز شود که قانون را رعایت کنند و برخلاف آن اقدامی انجام ندهند.
وی در ادامه از اردوهای راهیان نور به عنوان عاملی تاثیرگذار در نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی نسل امروز با رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس یاد کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه همچنین با یادآوری نزدیک شده به چهارشنبه آخر سال،‌ افزود: جلوگیری از ایجاد مزاحمت، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، پیشگیری از بروز اتفاقات ناگوار و مدیریت صحیح در این آیین بسیار ضرورت دارد.
وی افزود: با اینکه شادی کردن در چارچوب شرع و قوانین کشور مجاز است اما نباید اجازه داد که عده ای به بهانه شادی، هنجارشکنی کنند؛‌ از این رو هر گونه اقدام برخلاف مبانی دینی و قانون مورد تایید نیست.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز با ارائه گزارشی، عملکرد ادارات این شهرستان را در زمینه پیشگیری از اعتیاد تشریح کرد.
«علی میرزائی» گفت: در شهرستان ساوه 12 مرکز اقامتی میان مدت برای معتادان ایجاد شده بود که 2 مرکز به دلیل نداشتن مجوز تعطیل شدند و کار ساماندهی سایر مراکز در دستور کار است.
وی همچنین بر لزوم ساماندهی تشکل و انجمن های مرتبط با مقوله مبارزه با اعتیاد از قبیل انجمن معتادان گمنام، انجمن فرشتگان و سایر تشکل های این حوزه به عنوان اهرم های بازدارنده در زمینه مبارزه با اعتیاد در جامعه تاکید کرد.
فرماندار ساوه اظهار داشت: در زمینه مبارزه با اعتیاد، ضروری است که همه فعالیت ها به صورت منسجم و هماهنگ اجرا شود و از موازی کاری در این خصوص پرهیز شود.
به گفته او تاکنون 2 کارگاه آموزشی برای مبارزه با اعتیاد در سطح کارکنان ادارات دستگاه های شهرستان ساوه با استفاده از کارشناسان بهزیستی برگزار شده است.
میرزائی گفت: در سطح شهرستان ساوه اقدامات مناسبی مانند صدور مجوز برای برگزاری 10 برنامه مفرح و جشن با هدف تزریق روحیه نشاط و شادابی به جامعه، برگزاری همایش های مرتبط با آسیب های اجتماعی با محوریت اعتیاد و نیز برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط انجام شده است.
معاون استاندار مرکزی همچنین بر اهتمام جدی اعضای شورای فرهنگ عمومی نسبت به حضور در این نشست ها و همچنین عملیاتی کردن کردن مصوبات آن تاکید کرد و افزود: هم افزایی و کار جمعی برای عملیاتی کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی موجب ارتقای شاخص های فرهنگی و پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی می شود.
وی با اشاره به گستردگی نقاط جغرافیایی ساوه و پراکندگی روستاهای این شهرستان که تردد را برای ساکنان به شهر و انجام امور اداری مشکل کرده است،‌ گفت: بسیاری از مردم این شهرستان از نقاط دور یا روستاها برای انجام امور اداری مراجعه می کنند اما در مواردی به دلیل حضور نداشتن مدیر مربوطه دچار سرگردانی می شوند.
فرماندار ساوه افزود: برای تکریم و تسهیل در انجام کارهای ارباب رجوع به خصوص افرادی که از راه دور به مرکز شهرستان مراجعه می کنند،‌ تصمیم گرفته شد که همه جلسات فرمانداری در ساعات خارج از وقت اداری تشکیل شود تا مدیران در ساعات اداری بتوانند پاسخگوی درخواست های شهروندان باشند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز خواستار حضور کارشناسان و فعالان فرهنگی برای تصمیم گیری مناسب در نشست های شورای فرهنگ عمومی شد.
«حسین محمودی فر» اظهار داشت: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با مشارکت جمعی امکان پذیر است و عملیاتی شدن مفاد آن موجب توسعه روزافزون کشور خواهد بود.
وی همچنین مشارکت همه دستگاه های مرتبط و انجام فعالیت های فرهنگی برای مبارزه با اعتیاد به خصوص در میان جوانان ساوجی را یک ضرورت دانست.
شهرستان ساوه با قدمتی 10 هزار ساله از دیرباز به عنوان یک کانون تمدنی و مهد تربیت بزرگانی همچون سلمان ساوجی بوده است آثار و بناهای تاریخی بسیاری نیز دارد.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.