به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز سه شنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی افزود: انجام این مهم در استان کار سنگین و پرحجمی است که حجم مراجعات را افزایش می دهد و نیروی انتظامی در انجام آن همکاری دارد.
وی اظهار داشت: اگر قاچاق کالا و ارز با اهرم اقتصادی کنترل و نظارت شود، موفقیت به دست می آید در غیر این صورت واسطه ها به سودهای هنگفت خواهند رسید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: این تصمیم نباید برای سایر استان ها مشکل آفرین باشد اتخاذ تصمیم علمی و ضابطه مند شدن موضوع دام باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
اکرمی افزود: دشمنان برای کشور در هر شرایطی توطئه می کنند تا با سنگ اندازی به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و این مدیران هستند که با برنامه ریزی منسجم می توانند آنان را ناامید سازند.
وی اظهار داشت: قاچاق کالا و ارز در همه کشورها وجود دارد و در استان مرکزی در طول سال های اخیر قاچاق دام مرسوم نبوده اما در جنوب کشور این نوع قاچاق همواره وجود دارد.
اکرمی بیان داشت: تفاوت قیمت؛ از علت های اصلی قاچاق دام در کشور است و تا زمانی که قیمت محصولات در کشور پایین است و در آن سوی مرزها گرانتر، پدیده قاچاق کالا وجود دارد.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق ارز و کالا استان مرکزی نیز گفت: دستورالعمل ماده 2 آیین نامه تبصره چهار ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشتمل بر ضوابط نگهداری و حمل دام زنده است.
«مجید طاعتی» افزود: این دستور العمل به تصویب هیات وزیران رسید و به استان ها ابلاغ شده و تکلیف دستگاه های متولی در خصوص قاچاق دام را مشخص کرده است.
وی اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان استان پیشرو در مبارزه با قاچاق دام از ماه های گذشته نسبت به این مهم دقت نظر لازم را داشته است.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق ارز و کالا استان مرکزی گفت: در این مصوبه استان ها به الف و ب تقسیم شده اند که استان مرکزی در تقسیم بندی ب و به عنوان استان معمولی در قاچاق جای دارد.
طاعتی افزود: استان های کشور 6 ماه فرصت دارند تا دستورالعمل ماده 2 را اجرا کنند.
وی اظهار داشت: هم آوایی استان ها در حمل زنده باید مورد توجه قرار گیرد زیرا حمل دام در برخی استان ها از جمله آذربایجان غربی، قم و لرستان براساس مصوبه شواری تامین این استان ها ممنوع است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.