«رضا مرادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: احتمال افزایش سرعت باد در روز چهارشنبه به بیش از 80 کیلومتر بر ساعت وجود دارد.
وی بیان کرد: بر این اساس از بعدازظهر سه شنبه تا روز چهارشنبه هوای استان مرکزی به صورت قسمتی ابری تا ابری احتمال رگبار و وزش باد شدید (بیشتر در روز چهارشنبه) پیش بینی شده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: گزارش ایستگاه های هواشناسی استان حاکی از رگبار برف و باران از ظهر دیروز (یکشنبه) تا صبح امروز (دوشنبه)بوده که بیشترین بارش از ایستگاه های خمین به میزان پنج و چهار دهم میلیمتر و تفرش به میزان چهار و 2 دهم میلیمتر گزارش شده است.
مرادی اظهار داشت: بارش در ایستگاه اراک نیز 6 دهم میلیمتر گزارش شده است.
وی گفت: بررسی ها حاکی از عبور این موج ناپایدار است و از عصر امروز (دوشنبه) این ناپایداری ها در استان با کاهش می یابد از از ظهر فردا (سه شنبه) ناپایداری ها به شکل وزش باد شدید و تندباد تداوم خواهد یافت.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: موج اصلی ناپایداری ها پایان هفته از این استان عبور می کند که در صورت نداشتن تغییر موجب بارش برف و باران و وزش باد می شود.
مرادی اظهار داشت: گرمترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته با بیشینه دمای 14 و سه دهم درجه سانتیگراد بالای صفر ساوه و سردترین شهر با کمینه دمای سه و هشت دهم درجه سانتگیراد زیر صفر کمیجان بوده است.
246 و 9 دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.