«محمد ابراهیم رضایی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شفاف سازی منابع مالی و هزینه انتخاباتی هر نامزد از نقاط قوت این لایحه است که باعث می شود داوطلبان تبلیغات خود را سازماندهی کنند.
وی بیان کرد: با استانی شدن انتخابات هر نامزد با یک ساز وکار مشخص، تامین منابع می کند و هزینه کرد شفافی خواهد داشت.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اصلاح برخی قوانین پیشین انتخابات را از دیگر نقاط قوت لایحه جامع انتخابات بیان کرد و افزود: با تصویب لایحه مذکور قوانین و مقررات پراکنده در عرصه انتخابات گذشته نیز با این لایحه تجمیع و اصلاح می شود.
رضایی افزود: کاهش تخلفات انتخاباتی با تدوین مجازات‌هایی موثر و پیشگیرانه در برخورد با جرایم انتخاباتی که در فضای مجازی پیش می آید از مواردی است که در مفاد لایحه جامع انتخابات دیده شده است.
نماینده مردم خمین در خانه ملت افزود: طرح استانی شدن انتخابات هزینه های انتخابات را افزایش می دهد و تنها نامزد‌هایی که از پشتوانه مالی قوی برخوردار هستند و یا وابسته به جریان فکری و سیاسی قوی باشد می تواند در عرصه رقابت انتخاباتی ورود پیدا می کنند.
رضایی بیان کرد: استانی شدن انتخابات به شهرها و مناطق کوچک آسیب جدی وارد می کند چرا که مردم احساس می کند نماینده منتخب شهر آنان نمی تواند مدافع منافع و پیگیر مشکلاتشان باشد واین امر باعث می شود حضور و انگیزه حضور مردم در انتخابات کمرنگ شود.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت دارای یک نمانیده در مجلس شورای اسلامی است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.