به گزارش ایرنا، «علی میرزایی» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک های صنعتی نوبران و غرق آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان ساوه، افزود: در نشستی که با صنعتگران و صاحبان مشاغل نوبران و غرق آباد برگزار شد مهمترین مشکلات و خواسته های فعالان صنعتی جمع بندی شده و هفته آینده با حضور برخی مدیران استانی و شهرستانی نسبت به بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص آن ها اقدام شود.
وی در این بازدید که به همراه نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت انجام شد،گفت: بخش نوبران در زمینه صنعتی می‌تواند نقش موثری در حوزه بهره وری ملی و بهبود تولید داردو به همین منظور قرار است در راستای رفع مشکلات با هدف افزایش اشتغال و جذب سرمایه گذاران گام های موثربرداشته شود.
فرماندار ساوه گفت: توسعه صنعتی و افزایش اشتغال منطقه نوبران مشروط به این است که همه دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی با تشریک مساعی بتوانند زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب را فراهم کنند.
میرزایی در خصوص آغاز عملیات اجرایی واحد صنعتی تولید ماده گرانول، افزود: این واحد اهمیت زیادی داردکه با یک میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای 180 نفر در مراحل اول و دوم نقش مهمی در توسعه صنعتی نوبران خواهد داشت.
وی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی واحد صنعتی کاشی به شیوه نانو و آنتی باکتریال در شهرک صنعتی غرق آباد نیز از دیگر گام های مهم در این زمینه است.
فرماندار ساوه بیان کرد:این واحد صنعتی با فناوری روز دنیا و ماشین آلاتی از کشورهای چین و ایتالیا در زمینی به مساحت23 هزار و زیربنای چهار هزار و 500 متر مربع ایجاد می شود.
وی ادامه داد: برآورد سرمایه ایجاد این واحد صنعتی 380 میلیارد ریال است و راه اندازی آن 90 فرصت شغلی مستقیم و 450 استغال غیرمستقیم در پی دارد.
معاون استاندار مرکزی همچنین با اشاره به بازدید از روند ایجاد واحد صنعتی مستر فوده در غرق آباد که از شرکت‌های اقماری واحد بایودنت در زمینه تولید پاستیل است، افزود: برای تکمیل این واحد 350 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که در مجموع 45 فرصت شغلی ایجاد می کند.
نماینده مردم ساوه در خانه ملت نیز در جریان این بازدید بر ضرورت تامین برق مورد نیاز شهر صنعتی نوبران تاکید کرد.
«محمدرضا منصوری» اظهار داشت: از خواسته‌های صنعتگران این منطقه استقرار پست 63 کیلو ولت برق با ظرفیت تولید 15 مگاوات است که در این خصوص قرار است هفته آینده نشستی در فرمانداری برای بررسی موضوع برگزار شود.
وی با اشاره به آغاز عملیات یک واحد پتروشیمی که ویژه تولید گرانول است، اظهار داشت: محصول تولیدی این صنعت از نوع استراتژیک است و حجم سرمایه گذاری آن نیز می تواند تا سقف یک میلیارد ریال افزایش یابد که امید است تا چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
بخش نوبران شامل شهرهای غرق آباد و نوبران در غرب شهرستان ساوه واقع است که دارای ظرفیت های زیادی در زمینه های باغداری، دامداری، کشاورزی و صنعت است.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.