به گزارش ایرنا،« محمدابراهیم رضایی» روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد افزود: شاکله جمهوری اسلامی بر مشارکت جویی مردم در امور گذاشته شده و باید از ظرفیت های مردمی به شکل بهینه در پیشبرد امور و گره گشایی از چالش ها بهره برد.
وی یادآور شد: در شرایط کنونی کشور و تنگناهای مالی موجود سازمان های مردم نهاد باید به کمک دولتمردان شتافته و بخشی از فعالیت ها را عهده دار شوند.
نماینده مردم در خانه ملت اظهار داشت: اقدامات سازمان های مردم نهاد امیدآفرین است چراکه هر فعالیت مردمی تاثیرگذار و مستمر است.
رضایی، اقدامات سازمان های مردم نهاد در حوزه اقتصادی را قابل تقدیر بیان کرد و گفت: ظرفیت های مردمی باید در بهبود فرهنگ کسب و کار و راهبری سرمایه های سرگردان به سوی اشتغال و کارسازی تلاش ویزه کنند.
وی تاکید کرد: فرهنگ کار باید در خانواده و مراکز آموزشی گسترش یابد و مجاری کسب و کارهای نوین بیشتر به لایه های جامعه معرفی شود.
نماینده مردم خمین در خانه ملت ادامه داد: سازمان های مردم نهاد و خیریه ها به جای پرداخت کمک های مستمر به افراد نیازمند مهارت های کسب درآمد را به این افراد آموزش دهند.
رضایی با بیان اینکه جوانان مهمترین سرمایه نظام هستند، افزود: انس با قرآن و گرایش به ورزش جوانان جامعه را از آسیب های اجتماعی و نوپدید حفظ می کند.
وی تصریح کرد: خمین سرشار از توانمندی و استعداد است که می توانند در حوزه های محتلف جامعه تاثیرگذار باشد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت استار تاپ ها در جامعه گفت: نخبگان جوانی که طرح های علمی دارند باید در قالب استارتاپ حمایت شوند.
رضایی یادآور شد: سازمان های مردم نهاد با حمایت از اقشار آسیب پذیر و برگزاری کارگاه های کاهش آسیب های اجتماعی می توانند جامعه را نجات دهند.
رئیس اداره ورزش وجوانان خمین نیز در این نشست گفت: پنج سازمان مردم نهاد با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی، گردشگری، ازدواج و اعتیاد در شهرستان ثبت شده و 2 سازمان مردم نهاد نیز در حال ثبت است.
« سعید امجدی » افزود: سازمان های مردم نهاد خمین کارگاه های متعددی را در سال با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی و با حضور برترین کارشناسان استان و کشور در شهرستان برگزار می کنند.
مشکلات مالی و نبود شعبه خانه سازمان های مردم نهاد، همکاری کمرنگ برخی دستگاه های دولتی و تخصصی نبودن فعالیت سازمان های مردم نهاد از مشکلات مطرح شده در این نشست بود.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی 23 هزار جوان بین 15 تا 29 سال دارد.
9930/7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.