«یوسف عرفانی نسب» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 95 هزار مترمکعب مخزن برای ذخیره آب روستایی در استان وجود دارد و برای خدمات اصولی باید حجم مخزن 50 هزار مترمکعبی به منابع موجود افزوده شود.
وی اظهار داشت: یک مخزن ذخیره به ظرفیت سه هزار مترمکعب در سال های اخیر برای خدمات آبرسانی روستایی استان اضافه شده اما جوابگو نیست و باید برای تامین آب مصرفی سالم و بهداشتی روستاییان به منابع جدید اندیشید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: بین 27 تا 50 درصد آب آشامیدنی روستایی استان به علت فرسودگی خطوط لوله هدر می رود که با اصلاح شبکه، کمبود آب روستاها تامین می شود و نیازی به حفر چاه جدید وجود ندارد.
عرفانی نسب افزود: حدود 500 انشعاب غیرمجاز روستایی هر سال در استان شناسایی و نسبت به مالکان اقدام قانونی صورت می گیرد.
وی اظهار داشت: 88 درصد از 330 هزار جمعیت روستایی استان مرکزی تحت پوشش خدمات آبفا روستایی هستند و تا پایان 98 برنامه تحت پوشش قرار دادن روستاها، سرعت داده می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: 30 روستا با بیش از 100 خانوار در استان مرکزی وجود دارد که آب بهای مصرفی را به خزانه واریز نمی کنند و خودگردان اداره می شوند.
عرفانی نسب افزود: همکاری دهیاری ها و شورای های اسلامی برای تحت پوشش قرار دادن این روستاها می تواند نگرانی آبفا استان را برای تامین آب آشامیدنی سالم رفع.
وی اظهار داشت: 490 میلیارد ریال اعتبار در حوزه عمرانی آبفا روستایی در سال جاری در نظر گرفته شده است که 53 درصد آن تخصیص یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: 40 کیلومتر توسعه شبکه، 91 کیلومتر اصلاح شبکه و 72 کیلومتر خط انتقال آب روستایی در سال جاری در قالب 224 طرح توسط آبفا روستایی استان انجام شده است.
شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی 147 هزار مشترک در 834 روستا دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.