«حمید رضا محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 15 کانون سلامت محله باید در خمین ایجاد شود که 6 کانون در بخش کمره و پنج کانون در بخش مرکزی تاکنون تشکیل شده است.
وی بیان کرد: مداخله در محلات و ارتباط چهره به چهره با مردم نخستین اقدام پس از تشکیل کانو نهای سلامت محله است و در این مراکز از حضور گسترده و تاثیرگذار مردم برای سلامت بهره گرفته می‌شود.
مشاور امور اجتماعی دانشکده علوم پزشکی خمین خاطرنشان کرد: کانون سلامت محله و مجمع سلامت در سطوح محله تا ملی برای شنیدن صدای مردم و مشارکت همگانی راه اندازی می شود.
محمدی با تاکید بر مشارکت مردمی در حوزه سلامت گفت: بهبود سواد سلامت، همکاری‌های بین ‌بخشی و عدالت در سلامت از مفاهیم اجتماعی شدن سلامت است.
وی افزود: یک خیریه سلامت و سه سازمان مردم ‌نهاد سلامت در شهرستان فعال هستند که در توانمند کردن مردم و توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت تاثیر بسیاری دارند.
مشاور امور اجتماعی دانشکده علوم پزشکی خمین یادآور شد: نقش سمن‌ها و کانون‌ها، بنگاه‌های اقتصادی، انجمن‌های خیریه، نهادهای عمومی و سازمان‌های دولتی در حوزه سلامت، مهم است.
محمدی با اشاره به ضرورت اجتماعی شدن همه حوزه‌های درمانی، بهداشتی وآموزشی نظام سلامت، گفت: این مهم با مشارکت مردمی و بین ‌بخشی در سلامت محقق می شود و باید از ظرفیت‌های گوناگون اجتماعی در راستای سلامت همگانی و اجتماعی استفاده شود.
وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری فشار خون، قد و وزن در کانون های سلامت محله شهرستان گفت: 45 نفر نیروی داوطلب در این طرح شرکت می کنند.
مشاور امور اجتماعی دانشکده علوم پزشکی خمین تصریح کرد: جمع آوری و پردازش اطلاعات محلات، نیازسنجی تغییر سبک زندگی، شناسایی افراد نیازمند به مراجعه پزشک و برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی از اهداف طرح غربالگری است.
محمدی ادامه داد: در قالب فعالیت کانون های سلامت محله مشکلات مهم هر حوزه جمعیتی در شهرستان اولویت بندی و با حضور مسئولان بررسی می شود.
وی با اشاره به تشکیل خانه مشارکت مردم در سلامت با هدف بهبود وضعیت سلامت مردم در خمین گفت: نمایندگان اقشار مختلف مردم و اصناف گوناگون در خانه مشارکت عضو هستند.
مشاور امور اجتماعی دانشکده علوم پزشکی خمین تاکید کرد: اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت به عنوان تسهیلگر، محتواهای آموزشی را به گروه های هدف جامعه از کودک تا سالمند انتقال می دهند.
محمدی اظهار داشت: مشارکت دادن اقشار مختلف جامعهدر امور سلامت محور از اهداف تشکیل این خانه است که با تشکیل آن نقش مردم در تبیین نهادینه کردن فرهنگ سلامتی و راهبردهای اجرایی آن پر رنگ تر می شود.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت و یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری دارد.
9930/7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.