به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز یکشنبه همزمان با سومین روز از دهه فرخنده فجر و چهل سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در نشست خبری در شازند افزود: هفت و نیم میلیون یورو رقم ارزی راه اندازی برای برخی از این طرح ها است.
وی اظهار داشت: با راه اندازی این طرح ها، 774 اشتغال در شهرستان شازند ایجاد شده است.
استاندار مرکزی گفت: شهرستان شازند در ایام دهه فجر 6 طرح آغاز عملیات اجرایی داشت.
آقازاده افزود: طرح پرورش ماهی قزال آلا در شازند از طرح های منحصر به فرد استان است که متوسط برداشت ماهی قزل آلا در یک لیتر آب بر ثانیه؛ چهار تن است که در این طرح؛ 14 تن ماهی برداشت می شود.
وی اظهار داشت: این طرح تولیدی با 60 میلیار ریال سرمایه گذاری 7 ماه آینده به بهر برداری می رسد.
استاندار توضیح داد: مرحله دوم واحد حلال پویان در شهرک صنعتی شهباز نیز با صرف 230 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی گفت: محصول تولیدی این شرکت بخش قابل توجهی از نیاز داخل کشور را تامین و امکان صادرات را نیز دارد.
آقازاده در ادامه افزود: دیدار با خانواده معظم شهیدان در ایام دهه فجر در دستور کار استاندار، معاونان و مدیران کل استان قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: صنایع استان مکلف هستند نیاز مواد اولیه خود را از داخل استان تامین کنند و در صورت رعایت نکردن، با متخلفان برخورد می شود.
استاندار مرکزی گفت:سهم عوارض آلایندگی اراک و شازند براساس کار کارشناسی انجام شده هرچند این سهیمه بندی قطعی نیست و قرار است براساس کار علمی دقیق تر محاسبه شود.
عطر افشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهیدان، ملاقات مردمی، افتتاح معدن سرب و روی، آغاز عملیات اجرایی مزرعه پرورش ماهی و بهره برداری از طرح های عمرانی شهرداری شازند از جمله برنامه های سفر استاندار مرکزی در سومین روز دهه مبارک فجر به شهرستان شازند است.
شهرستان شازند دارای 6 شهر به نام های شازند، مهاجران، آستانه، توره، هندودر، شهباز و دارای چهار بخش مرکزی، زالیان، سربند و قره کهریز با 9 دهستان و 214 روستای دارای سکنه است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.