«عباس شفیعی» روز شنبه در حاشیه بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی در روستای سرکوبه خمین در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان پرداختی در قالب تسهیلات مشاغل خرد و کوچک و رونق کسب و کار از سال 92 تاکنون پرداخت شده است.
وی اظهارداشت: هر ساله به طور متوسط 10 هزار تا 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال توسط صندوق کارآفرینان کشور پرداخت می شود.
مشاور مدیر عامل صندوق کارآفرینی کشور افزود: از شغل های خرد و کوچک حمایت می شود چرا که زمنیه اشتغال و رونق کسب و کار را فراهم می کنند.
وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید در بین موسسات و بانکهای عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در زمره موفق ترین قرار گرفته است.
مدیر استان‌ها و امور شعب صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان اینکه مرحله سوم پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از فردا ، چهاردهم بهمن ماه کلید می خورد افزود: 88 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به این صندوق واریز شده است.
شفیعی افزود: صندوق کارآفرینی نیز به همین میزان اعتبار برای ایجاد شغل پایدار روستایی مشارکت می کند و ظرف 6 تا 9 ماه آینده 17 هزار میلیارد ریال در حوزه مشاغل روستایی پرداخت می شود.
وی گفت: پرداخت هر فقره تسهیلات 2 میلیاری به طور متوسط سه تا چهار فرصت شغلی ایجاد می کند و امید است تسهیلات پرداختی گامی موثر برای رفع بحران بیکاری و افزایش درآمد خانوارهای روستایی باشد.
اقامتگاه بوم گردی روستای سرکوبه از توابع شهرستان خمین در وسعت 700 متر مربع با 11 واحد اقامتی با ظرفیت پذیرش 50مسافر راه اندازی شده است .
برای احیا و راه اندازی این اقامتگاه، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات از محل تسهیلات اشتغال یایدار روستایی صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده که سه فرصت شغلی نیز فراهم کرده است.
330 عنوان برنامه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دهه مبارک فجر در زادگاه معمار کبیر انقلاب در حال اجرا است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که 32 هزار نفر آن ساکن روستاها هستند.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.