حجت الاسلام«قاسم عبداللهی» روز شنبه در آیین گشایش سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی اراک، در گفت و گو با ایرنا، افزود: ارایه خدمات الکترونیک قضایی از طرح های مهم قوه قضاییه است و از راهکارهای مناسب برای تحقق حقوق عامه و شهروندی است که توسط دستگاه قضا پیگیری می شود.
وی ادامه داد: ارایه و پیگیری دادخواست، شکواییه، اظهارنامه، ارایه لایحه، مدارک و مستندات پرونده، اطلاع‌ رسانی پرونده، اطلاع از آخرین وضعیت پرونده، رویت خلاصه موضوعات پرونده، مشاهده روند کار پرونده، مشاهده ردیف های فرعی پرونده، رویت آخرین موضوع پرونده و محاسبه هزینه دادرسی از جمله مزیت ها و امکانات خدمات الکترونیک قضایی است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک و هماهنگی با دادگستری، می توان از سرگردانی و اتلاف وقت و هزینه مراجعان به مراجع قضایی جلوگیری کرد.
حجت الاسلام عبدالهی اظهار داشت: رفتار و گفتار مدیران و کارکنان دفاتر خدمات قضایی با مراجعان باید با رعایت حداکثر احترام و تکریم باشد.
وی ادامه داد: تمام روند پرونده ها از دادگاه های بدوی تا تجدید نظر در دفاتر خدمات الکترونیک ثبت و پرونده های کیفری به دادسراها و پرونده های حقوقی نیز به دادگاه ها ارجاع داده می شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: پرونده های شوراهای حل اختلاف نیز از دفاتر خدمات الکترونیک ارجاع داده می شود.
اکنون 6 دفتر خدمات الکترونیک در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.