به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و استاندار و اعضای شورای اداری این استان در این آیین محل تولد معمار کبیر انقلاب اسلامی را عطرافشانی و غبارروبی و بار دیگر با آرمان های بلند این شخصیت بزرگ تاریخی تجدید میثاق کردند.
حضور جمعی از دانشجویان و دانش آموزان اصفهانی و اقشار مردم جلوه ویژه ای به این آیین معنوی داده بود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در حاشیه این آیین که همزمان با نواختن زنگ انقلاب برگزار شد، گفت: آگاهی مردم در حیات چهل ساله انقلاب اسلامی توانسته توطئه های شوم دشمنان را خنثی و آنان را ناامید کند.
آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: رسانه های بیگانه به عنوان ابزار دشمنان نظام اسلامی همواره کوشیده اند در قالب جنگ نرم علیه انقلاب و رهبری تبلیغات منفی انجام دهند.
وی ادامه داد: ملت هوشیار و رسانه های سختکوش و مقتدر کشور با بصیرت و وحدت در مقابل بلندگوهای دشمنان ایستاده اند و نظام اسلامی با افتخار راه خود را می پیماید.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نهال انقلاب شکوهمند اسلامی با فداکاری مردم و رهبری مقام معظم رهبری امروز به شجره طیبه مثمره تبدیل شده است.
آیت الله دری نجف آبادی یادآور شد: اقشار مختلف مردم، نظام و مسئولان در چهار دهه اخیر فراز و فرودهای بسیاری داشته اند او از آن درس استقامت در برابر ظلم آموخته اند.
وی افزود: نظام اسلامی کارنامه درخشانی از استقلال، آزادی ،جمهوری اسلامی و پیشرفت های بسیاری در حوزه های عمرانی، بهداشتی، علمی و زیربنایی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: این پیشرفت ها با حمایت آحاد مردم و ایثار گری های شهدا به دست آمده است.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: درکنار پیشرفت های نظام نواقص و مشکلاتی نیز وجود دارد که با توکل به خدا و اعتماد ملی باید سرمایه های کشور حفظ و مشکلات حل شود.
خانه تاریخی امام خمینی (ره) با چهار هزار و 300 مترمربع وسعت و حدود 200 سال قدمت در سال 1378 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
این آیینبعد از سرود ملی دربیت تاریخی امام (ره ) برگزار شد و دانش آموزان با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری حال هوای دیگری را در بیت قدیمی امام راحل ایجاد کردند.
حضور مسئولان و مدیران اجرایی استان مرکزی و خانواده ایثارگران در گلزار شهدای خمین و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان از دیگر برنامه های بود که در این روز در خمین اجرا شد.
برگزاری شورای اداری استان مرکزی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری بیت تاریخی حضرت امام از دیگر برنامه های آغاز طلیعه فجر و بهار انقلاب اسلامی در خمین بود.
حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 20 جمادی الثانی سال 1320 قمری برابر با 30 شهریور 1281 شمسی در شهرستان خمین متولد شد و تا سن 19 سالگی در این شهر زندگی کرد و سپس برای کسب علوم دینی به اراک عزیمت کرد.
بیت تاریخی امام(ره) یکی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی شهرستان خمین است که به شماره ‎ 1746در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
9930/7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.