به گزارش ایرنا، سید «علی آقا زاده» عصر شنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک، افزود: یکهزار 277 طرح عمرانی و اقتصادی همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در این استان به بهر برداری می رسد و عملیات اجرایی 78 طرح نیز آغاز می شود.
وی بیان کرد: مجموع منابع مالی سرمایه گذاری شده این طرح ها 25 هزار و 570 میلیارد ریال ، 2 میلیون و 240 هزار دلار و 20 میلیون یورو است.
استاندار مرکزی ادامه داد: طرح های پارسال این استان پارسال نیز هفت هزار فرصت شغلی فراهم کردکه این مهم بیانگر قدم های بلند در بازار اشتغال استان مرکزی است.
آقازاده عنوان کرد: استان مرکزی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شاخص 6 و 9 دهم درصد رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری کشور را داراست و در مجموع این استان کارنامه قابل دفاعی در بخش های مختلف دارد.
وی بیان کرد: مردم ایران در زمان پیروزی انقلاب اسلامی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را پذیرفتند و در این مدت مقابل تمام توطئه ها و نقشه های دشمنان ایستادگی کرده اند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: نهال انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر تنومند شده و با افتخار به سمت آینده ای درخشان در حرکت است و در این مدت توفیق گسترده ای در بخش های مختلف کسب شده است.
آقازاده گفت: در 40 سال اخیر دشمنان همواره توطئه و تحریم علیه جمهوری اسلامی داشته اند و شدیدترین و ظالمانه ترین تحریم ها در سال جاری علیه کشور اعمال شد اما، ایران مقتدرتر از هر زمان است و با افتخار اهداف خود را دنبال می کند.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی راه زیادی پیش رو دارد و باید برای رسیدن به اهداف بلند ترسیم شده همه دست به دست یکدیگر دهند و تلاش مضاعفی داشته باشند.
استاندار مرکزی افزود: جامعه امروز از برخی افسردگی های مزمن رنج می برد و همه تلاش برای بهبود روحیه مردم و گسترش نشاط در جامعه و استان مرکزی به کار گرفته شده است.
آقازاده بیان کرد: مسئولان باید ارتباط تنگاتنگ با مردم داشته باشند چرا که مردم ولی نعمت های نظام اسلامی هستند و مسئولان باید پای درد دل مردم نشسته و خدمت بی منت را سرلوحه کار قرار دهند.
وی ادامه داد: گروه های مرجع سیاسی و اجتماعی و احزاب سرمایه های استان هستند و ائتلاف و تقویت وحدت از همیت ویژه ای برخوردار است و در انتخاب مسئولان نقش موثری دارد.
استاندار مرکزی در پاسخ به سئوالی در خصوص سخنان دکتر واعظی در بهمن ماه امسال گفت: معتقدم که برداشت برخی رسانه ها از این سخنان یکطرفه بوده بوده است.
وی عنوان کرد: وحدت رمز پیشرفت و توسعه است و همه گروه های سیاسی و نحله های فکری باید در انتخابات پیش رو در صحنه باشند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: زایش لیست امید محصول ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالیون در انتخابات 92 بود و این وحدت و تجمیع موجب شد که موجب شد که علاوه بر شور ، اثربخشی و هدفمندی در انتخابات بیشتر شود.
آقازاده تصریح کرد: ارزیابی عملکرد لیست امید در انتخابات شورای شهر موضوع مهم دیگری است که باید به آن پرداخته شود اما، اعتماد عمومی مردم در آرای لیستی و تجمیعی محصول ائتلاف هوشمندانه است و این مهم تمرینی در راستای دموکراسی انتخابات اخیر کشور محسوب می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: فضای برخی سایت ها در عرصه مجازی استان مسموم است و مطالب نادرست و اشاعه ناامیدی را دامن می زند، برخی گردانندگان این فضا رفتار روباه صفت دارند و تلقی از رفتار آنان ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان است.
استاندار مرکزی ادامه داد: نقد منصفانه در رسانه و فضای مجازی باید با مستندات و مطالب ثابت شده باشد اما، برخی سایت ها و گروه ها بی تقوایی می کنند که این رفتار آسیب زا و آب به آسیاب دشمن ریختن است.
آقازاده بیان کرد: افراد بی نام و نشانی که شایعه ای را در فضای مجازی منتشر می کنند باید بدانند که رفتارشان دشمن گونه است.
وی اظهار داشت: برخی سایت ها مدعی شدند که فرزنداستاندار مرکزی در باشگاه آلومینیم سازی شاغل شده که کذب و شایعه است و همینجا اعلام می کنم که فرزندم در هیچ جای کشور مسئولیت اجرایی ندارد و شایعه سازی و تفرقه افکنی رفتاری ناشایست است.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: استان مرکزی دومین استان کشور در زمینه تامین قطعه های خودور برای 2 شرکت خودرو سازی ایران است و فعالان این عرصه پنج هزار میلیارد ریال از این شرکت های سایپا و ایران خودور طلب دارند.
آقازداه عنوان کرد: 12 هزار نفر از کارگران استان مرکزی در این حوزه از صنعت فعالیت دارند و بدهکاری شرکت های خودرو ساز به قطعه سازان نگرانی در خصوص پرداخت حقوق کارگران را ایجاد کرده که اقدامات لازم در این راستا با پیگیری مقامات ملی در دست انجام است.
وی در خصوص وضعیت شهرداری اراک نیز گفت: مدیریت شهری اراک در سال جاری توانسته تنها به یک سوم بودجه مصوب خود برسد وبا توجه به فرصت اندک باقی مانده سال شتاب بخشی به اقدامات ضروری است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: تمام تلاش ها به کارگرفته شده که بودجه مورد نیاز برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری اراک تا پایان سال جاری تامین شود.
آقازده عنوان کرد: تحویل طرح های عمرانی شهر اراک طولانی شده و فشارهای زیادی وجود دارد تا مسیر تقاطع غیرهمسطح شریعتی تا پایان سال زیر بار ترافیک قرار گیرد و بخشی از مشکلات ایجاد شده برای مردم کاهش یابد.
وی گفت: پس از رد شدن گزینه شورای شهر اراک برای سکانداری کرسی مدیریت شهری اراک توسط وزارت کشور نشست انتخاب گزینه مجدد برگزار نشده و انتظار است در این راستا تسریع شود.
استاندار مرکزی افزود: انتخاب شهردار یکی از قوی ترین اختیارات شورای اسلامی است اما در این راستا برای انتخاب اصلح هر حمایتی و مشورتی که لازم باشد دریغ نمی شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد:مطالبات رسانه های استان مرکزی باید تا پایان سال جاری پرداخت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: حمایت از صنایع کوچک و متوسط و استراتژی که دولت برای رشد این واحدها دارد در چند سال گذشته منجر به اقداماتی از جمله بحث های زیر ساختی مانند توسعه شهرک های صنعتی به عنوان فرصت سرمایه گذاری شده است.
«سعید فرخی» افزود: توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی و رفع مسایل زیرساختی و زیربنایی این واحدها به صورت جدی در دستور کار دولت قرار دارد.
وی بیان کرد: 2 هزار واحد صنعتی این استان در سال های 95و 96 از تسهیلات رونق تولید استفاده کرده اند و امسال نیز روند مذکور در حال پیگیری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: بحث مربوط به ماده 18 برای ایجاد اشتغال که به حمایت از صنایع کوچک و متوسط می پردازند از سرفصل های کار دولت است و از محل تبصره 18 در سال جاری حدود 120 هزار میلیارد ریال امکان تسهیلات برای استان مرکزی فراهم شده است.
فرخی عنوان کرد: بیشتر فعالیت های دولت در چند سال اخیر به ویژه در استان مرکزی حمایت های تسهیلاتی، زیرساختی و رفع موانع تولید و تسهیلگری بوده است.
وی تصریح کرد: 830 میلیون دلار در 10 ماه امسال صادرات از استان مرکزی صورت گرفته که ا نسبت به مدت مشابه قبل پنج درصد افزایش دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: مولفه های نشاط اجتماعی در جامعه با بخشنامه و دستورالعمل محقق نمی شود و باید به صورت ریشه ای مشکلات و علل آن رسیدگی و رفع شود.
«بهروز اکرمی»افزود: بالا بردن آستانه تجمل در ارتباطات بین فردی از موضوعات اثرگذار در تقویت سرمایه اجتماعی است چرا که انسان ها باسلایق مختلف خلق شده اند و باید بتوانند در عین کثرت تفکر و اندیشه در سایه وحدت رشد کنند و با هم ارتباط داشته باشند.
وی بیان کرد: گسترش مظاهر نشاط اجتماعی در جامعه ضروری است و از این منظر نباید برخی سلایق مانع شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: برنامه های مختلفی در حوزه نشاط اجتماعی در دستور کار قرار دارد و در این راستا همه دستگاه ها و نهادها باید با جدیت وارد میدان عمل شوند.
اکرمی عنوان کرد: مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی الزام قانونی و اداری است و یک بنگاه اقتصادی که دود خود را به خورد مردم می دهد باید برای سلامت، نشاط، ورزش و تفریح اهالی آن منطقه هزینه کند.
وی بیان کرد: انتظار است که بنگاه های اقتصادی استان مرکزی به شایستگی به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کرده و گزارش آن را به مردم ارایه دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: انقلاب اسلامی انتخاب ملت ایران بود تا بتوانند در اداره کشور خود سهیم و اثر گذار باشند و در این راستا پای انقلاب ایستاده اند.
اکرمی اظهار داشت: مسئولان باید قدردان مردم باشند و ارتباط بی واسطه خود را با اقشار مختلف روز به روز افزایش دهند.
وی عنوان کرد: تمام مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی تا یک سال آینده باید هر هفته در نمازجمعه شهرستان های مختلف حاضر شوند و عملکرد دستگاه های خود را به مردم اطلاع رسانده و سئوالات آنان را پاسخ دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: حضور مدیران در بین مردم برگ برنده است که مدیران نباید از آن غافل شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: شرکت املاح معدنی ایران در گذشته مجوزهای قانونی برای فعالیت خود در تالاب میقان اراک کسب کرده و به فعالیت ها بر همان مبنا ادامه می دهد.
«مهدی زندیه وکیلی» افزود: برخی فعالیت های این شرکت موجب بروز مشکلات زیست محیطی شده و موضوع پسماندهای باطله این شرکت باید تعیین تکلیف شود.
وی بیان کرد: شرکت املاح معدنی ایران تقاضای اجرای برنامه توسعه ای در تالاب میقان دارد که این امر تاکنون محقق نشده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: فعالیت این شرکت در گذشته موجب قطع ارتباط بین دریاچه های شرقی و غربی تالاب میقان اراک شده بود که در این راستا نیز با نصب لوله هایی این ارتباط برقرار شده است.
زندیه وکیلی گفت: درآمدهای حاصل از این شرکت در گذشته در استان مرکزی هزینه نمی شد اما مالیات و ارزش افزوده آن اکنون .
به استان بازگشت دارد.
وی عنوان کرد: نگرانی های زیست محیطی شرکت املاح ایران برای تالاب میقان اراک هنوز رفع نشده و با جدیت دنبال می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اضافه کرد: ضعف مدیریت شهری، نبود هماهنگی بین بخش های فنی و مالی و وجود معارضان از مهمترین علل طولانی شدن طرح های عمرانی در کلانشهر اراک است.
زندیه وکیلی عنوان کرد: با وجود همه مشکلات 2 طرح مهمعمرانی تقاطع غیرهمسطح شریعتی و میدان ورزش اراک از پیشرفت 90 درصدی برخوردار است و تلاش می شود که تا پایان سال جاری زیر بار ترافیک برود و اگر شرایط جوی اجازه ندهد اوایل سال آینده افتتاح می شود.
وی در خصوص طرح 58 متری اراک نیز گفت: همه شهروندان اراکی مخالف این طرح نیستند و برخی ذینفعان و ساکنان به دلیل مشکلاتی که در طول سال های گذشته متحمل شده اند با این طرح مخالف هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: عده زیادی از مردم و شهروندان از وضعیت ترافیکی شهر اراک گله مند و موافق اجرای این طرح هستند.
زندیه وکیلی بیان کرد: سه مهندس مشاور مرتبط با این طرح اعلام کردند که گزینه جایگزینی برای طرح 58 متری اراک وجود ندارد و معنای آن اجرای طرح کنونی است اما در مجموع مسئولان استان تابع تصمیم نهایی شورایعالی معماری شهرسازی کشور هستند.
وی عنوان کرد: رسانه ها باید مسئولان را در اجرای طرح های مصوب و علمی کمک کنند و تنها به انعکاس اخبار مطالب مخالفان نپردازند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: در خصوص طرح 58 متری بیش از یک سال است که پیش مرحله اجرا آماده است و مصوبه شورای شهر اراک برای خرید پنج هزار میلیارد ریال داده شده و مشاور اوراق این طرح نیز اعلام کرد که در مدت حدود سه ماه پول واریز به حساب شهرداری می شود اما اراده در مدیریت شهری نیست.
زندیه وکیلی بیان کرد: تضامین لازم وجود دارد و مشکلی در این خصوص نیست البته اجرای این طرح سختی های خود را دارد اما برای نیاز زیرساختی شهر باید قاطع بود.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.