«جعفر اصغری» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بیش از 30 فروشگاه و تعاونی بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی شناسایی شده و کالاهای اساسی از قبیل برنج، مرغ، گوشت منجمد گوساله، گوشت گرم و شکر با نرخ دولتی در این فروشگاه ها عرضه می شود.
وی ادامه داد: تیم های بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از مراحل اولیه واردات این نوع کالا در استان، توزیع در فروشگاه ها و عرضه بین مردم نظارت مستقیم دارند و تمام تلاش این سازمان توزیع عادلانه کالای اساسی بین مردم است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: علاوه بر فروشگاه های بزرگ استان، اتاق اصناف استان نیز 20 فروشگاه معتمد برای توزیع گوشت منجمد گوساله و 30 فروشگاه برای توزیع گوشت گرم در نقاط حاشیه نشین به این سازمان معرفی کرده تا در راستای رفاه عمومی، ساکنان این مناطق بتوانند به سهولت این نوع کالاها را دریافت کنند.
اصغری اضافه کرد: اگر چه نظارت بر فروشگاه های حاشیه نشین بر عهده اتاق اصناف است اما سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک دستگاه حاکمیتی بر فعالیت این فروشگاه ها نیز نظارت دارد.
وی در خصوص ارائه کارت ملی از سوی افراد متقاضی خرید کالای اساسی نیز گفت: به دلیل اینکه برخی افراد سودجو و کسانی که مصرف کننده نهایی محسوب نمی شدند به فروشگاه ها مراجعه و گوشت منجمد گوساله را با نرخ مصوب دولتی خریداری می کردند، ستاد تنظیم بازار استان به فکر راهکاری برای توزیع عادلانه این نوع کالا افتاد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: در نهایت سامانه ای از سوی اتاق اصناف استان طراحی شد که بر این اساس افراد برای خرید گوشت گرم و یا منجمد کارت ملی خود را ارائه می کنند و شماره کارت فرد در سامانه ثبت می شود و در این صورت افراد تنها می توانند یک بار به فروشگاه مراجعه و گوشت خریداری کنند.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر، 23 بخش و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.