به گزارش ایرنا،‌ سرهنگ «ایرج کهریزی» شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست شورای ترافیک شهرستان زرندیه، به ایرنا گفت:‌ رفع خطر 10 نقطه از این نقاط حادثه خیز شناسایی شده، در اولویت برنامه سال آینده دارد.
وی گفت: این نشست ‌با محوریت تصمیم گیری برای اصلاح ورودی شهر پرندک برگزار شد و در همین خصوص نیز طرح تفضیلی برای کاهش سوانح رانندگی در کمربندی پرندک توسط مشاور انجام شد.
وی افزود: انتظار است با انجام برخی اصلاحات و ارائه طرح مذکور در شورای ترافیک استان، شاهد ایمن سازی و کاهش سوانح خودرویی در محدوده شهر پرندک باشیم.
سرهنگ کهریزی اظهار داشت: یکی از محورهای پرتردد استان مرکزی آزاد راه های ساوه - تهران و همدان است که بیشترین حوادث رانندگی از ابتدای امسال تا پایان دی (10 ماه) در این محورها به وقوع پیوسته است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که بیشترین علت تصادفات جاده ای در محورهای ساوه و زرندیه توجه نداشتن رانندگان به جلو، خستگی و خواب آلودگی بوده است.
وی بیان کرد: مشکلاتی مانند نبود روشنایی کافی، ناکافی بودن دوربین های کنترل سرعت و مجتمع های خدمات رفاهی در این محورها و سایر آزادراه های استان مرکزی نیز از دیگر عوامل بروز سوانح ترافیکی در این مسیرها است.
کهریزی اظهار داشت: این عوامل باعث می شود که خستگی و خواب آلودگی بر رانندگانی که از استان های جنوبی و غربی وارد این محدوده می شوند، غلبه کند و در نهایت منجر به سوانح رانندگی شود.
نماینده مردم ساوه وزرندیه نیز گفت: برای اجرای طرح های راهسازی می بایست زیرساخت های لازم فراهم باشد تا بتوان به کاهش مشکلات ترافیکی کمک کرد.
«محمدرضا منصوری» تصریح کرد: با توجه به تردد پر حجم خودروهای عبوری از شهر پرندک، اصلاح ورودی این شهر در کاهش حوادث رانندگی اثر بخش خواهد بود.
وی اظهار داشت: عملیات احداث شانه 2 هزار و 700 متری پرندک که این شهر را به آزادراه ساوه - تهران نزدیک تر می کند از سوی یکی از شرکت های راهسازی آغاز شده است و با تکمیل آن، دسترسی شهروندان حدود 10 کیلومتر کم می شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی نیز گفت: طرح اصلاح ورودی شهر پرندک بنا به درخواست شهرداری و شورای اسلامی شهر در شورای ترافیک استان مطرح شد.
«حمید رضا نوازنی» اظهار داشت: در بازدیدی که از وضعیت مسیر و با در نظر گرفتن شرایط نامناسب ورودی شهر پرندک، مقرر شد که طرح مشاور با انجام برخی اصلاحات دوباره در شورای ترافیک استان مرکزی مطرح شود.
وی گفت: با اجرای این طرح، دسترسی ورودی محور کند رو به جاده اصلی مشخص و مسیر ورودی به محور قدیم تهران - ساوه نیز اصلاح خواهد شد.
فرماندار زرندیه نیز گفت: با توجه به ساماندهی ورودی شهرهای شهرستان زرندیه و لزوم توجه ویژه به ورودی شهرها برای کاهش سوانح احتمالی، طرح هایی تهیه شده است.
«هادی فدایی» اظهار داشت: با هدف کاهش سوانح رانندگی در زرندیه این طرح ها در دستور کار شورای ترافیک شهرستان قرار گرفته است تا بتوان به بهبود عبور و مرور شهروندان و مسافران کمک کرد.
رئیس شورای ترافیک شهرستان زرندیه گفت: یکی از ورودی های شهرستان زرندیه از طرف آزاد راه تهران - ساوه در محدوده شهر پرندک با افزون بر هفت هزار نفر جمیعت و عبور 12 هزار خودرو در شبانه روز قرار دارد که نیازمند ساماندهی است.
فدایی اضافه کرد: با توجه به کارشناسی این طرح توسط شهرداری پرندک و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، موضوع در شورای ترافیک شهرستان زرندیه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که نسبت به اصلاح برخی از نقاط اقدام شود.
شهرستان زرندیه به مرکزیت شهر مامونیه دارای 2 بخش مرکزی و خرقان است.
6539/4896/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.