«محمدرضا یحیایی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 180 روستای خمین در محاصره برف قرار گرفته بود که تاکنون با تلاش گروه های راهداری راه ارتباطی بیش از 160 روستا باز شده و راه روستاهای غربی که کولاک ادامه دارد نیز تا 2 ساعت دیگر بازگشایی می شوند.
وی اظهارداشت: در این مدت یکهزار و 300 کیلومتر از راه های اصلی خمین نیز یرفروبی و ایمن سازی شده است.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای خمین گفت :هشت گروه راهداری با 23 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین از ساعات اولیه بارش برف در جاده های خمین حضور یافته و خدمات رسانی داشته اند.
یحیایی ادامه داد: سطح جاده های این شهرستان به دلیل برف و کولاک دچار یخ زدگی هستند و 300 تن نمک و ماسه برای کاهش لغزندگی معبر پخش شده است.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای خمین اظهارداشت: تمامی راه های اصلی خمین باز است اما تردد در آن ها بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست و رانندگان باید برای جلوگیری از لغزندگی سطح جاده ها به نکات و قوانین ایمنی توجه کنند.
یحیایی تاکید کرد: ارتفاع برف در این شهرستان در نقاط برفگیر و کوهستانی در 2 روز اخیر تا 70 سانتیمتر نیز رسید و اکنون بایستی مسافرانی که قصد عزیمت به مناطق برفگیر را دارند وسایل نقلیه خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
بارش برف که از شامگاه پنجشنبه و به صورت متناوب در شهرستان خمین ادامه داشت که منجر به تعطیلی مدارس مقاطع ابتدایی شهر و روستا و تاخیر در فعالیت مقاطع اول و دوم متوسطه مراکز آموزشی شد.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی دارای 580 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.
7277/6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.