به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار«کیومرث عزیزی» درآیین تجلیل از مزدوجین جوان فرماندهی انتظامی استان مرکزی، با اشاره به جایگاه مقدس ازدواج در دین مقدس اسلام افزود: تامین آرامش و احساس امنیت و خانواده سنگ بنای تعلیم و تربیت افراد جامعه اسلامی است.
وی بیان داشت: تشکیل خانواده از ارکان مهم جامعه است به نحوی که با ایجاد این نهاد اجتماعی زن و مرد تکمیل می شوند.
وی با تأکید بر وجود اشتراکات واحد در یک ازدواج موفق خاطرنشان کرد: جوانان باید علاوه بر مواردی که در انتخاب همسر به آن توجه می کنند به مسئله روحی و جسمی نیز توجه کنند.
این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: در آموزه های دین مبین اسلام، حکمت ها و آثار مهمی برای سنت حسنه ازدواج ذکر شده و آثاری چون، سکون و آرامش، داشتن فرزندان صالح، مودت و رحمت بین زوجین، بازداشتن از گناه و توسعه رزق از جمله برکات یک ازدواج موفق عنوان شده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ازدواج، از مراحل دقیق و حساس زندگی است، مرحله ای که در آن لازم است جوان را از جهت اقتصادی،‌ شناختی، عاطفی و ‌اجتماعی کمک کرد تا بتواند دست به گزینشی صحیح بزند و در تحقق آن نیاز به یک بسیج همگانی است.
سردار عزیزی افزود: با وجود ایجاد تغییرات عمیق فرهنگی و تغییر در شیوه های زندگی، بسیاری از افراد در رویارویی با مسایل زندگی فاقد توانایی های لازم و اساسی هستند و همین امر آنان را در مواجه با مشکلات زندگی روزمره آسیب پذیر کرده است.
وی تاکید کرد: ‌کنار آمدن با فشارهای زندگی و کسب مهارت های فردی و اجتماعی همواره بخشی از واقعیت زندگی انسان بوده است و در ادوار متفاوت زندگی به اشکال گوناگون تجلی می یابد که باید این مهارت با توجه به سختی های کار یک مامور پلیس، در نهاد خانواده ها تقویت شود.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر، 23 بخش و 795 روستای دارای دهیاری دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.