به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در شرکت فلز سازه اراک، افزود: مدیران باید همه تلاش خود را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی به کار بگیرند و مباحث خارج از اختیارات استانی نیز با جدیت تمام دنبال می شود.
وی بیان کرد: برخی کاغذبازی های اداری ایجاد مشکلاتی برای تولیدکنندگان و فعالان بخش اقتصادی می کندمه می طلبد در سایه تدبیر و همگرایی دستگاه های اجرایی این روند تسهیل شود.
استاندار مرکزی اضافه کرد: مدیران با مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی آشنا هستند و از هیچ کوششی در این راه دریغ ندارند.
آقا زاداه اظهار داشت: کیمیا صنعت اراک از واحدهای تولیدی موفق استان مرکزی است که نیاز به توسعه دارد اما، این توسعه باید با کاربری انبار و بدون افزایش ظرفیت باشد.
وی عنوان کرد: جاده دسترسی از دیگر نیازهای مهم این واحد صنعتی است که باید در سال 98 با مشارکت این بخش و همکاری اداره راه و شهرسازی انجام شود.
استاندار مرکزی افزود: شرکت کارا از دیگر شرکت های موفق در استان مرکزی و پیمانکار زیردست شرکت آذرآب اراک است که در بحث تولید انواع ترانس های برق و ماشین جوش سابقه طولانی دارد و این واحد می تواند بخشی از نیازها را پاسخگو باشد.
آقازاده تصریح کرد: شرکت کارا از واحدهای خوش حساب در مسایل کارگری و پرداخت حق و حقوق کارگران است و حل مشکلات این شرکت در دستور کار است.
وی اضافه کرد: این واحد تولیدی نیازمند 18 هزار متر مربع زمین است که باید در 2 گام با سطح عملیاتی 9 هزار متر در کمیسیون مربوطه مطرح شود و حداکثر اختیارات استان مرکزی برای تعیین قیمت این زمین به کار گرفته می شود.
استاندار مرکزی افزود: شرکت فلز سازه اراک از صنایع با سابقه و افتخارات صنعتی این استان که حل مشکلات مربوط به تامین اجتماعی باید در حد اختیارات مورد توجه قرار گیرد.
آقازاده بیان کرد: شهرداری اراک نیز در خصوص تخریب ساختمان این واحد و ایجاد سازه جدید باید همکاری خوبی با این واحد داشته باشد.
وی گفت: مصوبات نشست های اقتصاد مقاومتی از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیران باید نسبت به اجرایی شدن آن ها و تعهدات همت ویژه به کار گیرند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: برخی از مشکلات صنایع خارج از اختیارات استان است و انتظار می رود که درخواست واحدهای تولیدی بر اساس قانون و اختیارات باشد.
«سعید فرخی» افزود: مدیران و مسئولان استان مرکزی برای گره گشایی از مشکلات صنایع بسیج شده اند و امید می رود که این مشکلات یکی پس از دیگر حل شده و رونق اقتصادی روز به روز در واحدهای صنعتی و تولیدی افزایش یابد.
وی بیان کرد: تقویت روحیه امید در جامعه مسیر توسعه را هموارتر می کند و مدیران باید گام های خود را در رسیدگی به مسایل صنعت و تولید با این محوریت مهم پی بگیرند.
استاندار مرکزی قبل از برگزاری نشست اقتصاد مقاومتی از بخش های مختلف سه شرکت تولیدی کیمیا صنعت، کارا و فلز سازه اراک بازدید کرد.
94 نشست اقتصاد مقاوتی تاکنون در استان مرکزی صورت گرفته است.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور مطرح است و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.