به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز پنجشنبه در همایش نکوداشت خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در اراک افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر پیشقراولان امدادرسانی در حوادث و بلایا هستند و بدون توقع در متن حادثه به نیازمندان خدمات می دهند.
وی بیان کرد: ایران در زمره 10 کشور بلاخیر دنیا شناخته شده بنابراین پیش آمادگی برای بحران و حوادث به عنوان اولویت برنامه های کشور و استان است.
استاندار مرکزی ادامه داد: مقابله با حوادث و امدادرسانی در زمان بحران های احتمالی نیازمند تربیت نیروهای داوطلب و امدادگر است که جمعیت هلال احمر استان مرکزی در این راستا گام های بلندی برداشته است.
آقازاده اظهار داشت: هلال احمر نهادی مردمی و محبوب در جامعه است و نیروهای داوطلب آن در هر جا و در هر مکانی نیاز به امدادرسانی باشد حاضر شده و بسیاری از آنان در راه انجام وظیفه و خدمت رسانی جان خود را از دست می دهند و یا دچار آسیب های سخت می شوند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: روحیه امداد و کمک رسانی در جامعه باید حفظ و روز به روز تقویت شودچرا که این مهم سرمایه اجتماعی هر جامعه ای است.
آقازاده گفت: برخی سوء مدیریت ها موجب کندی موتور محرک انجام کارهای خیر می شود و مدیران باید مراقبت رفتار و کردار خود باشند و تلاش کنند که نه تنها مانع بسط امور خیر نشوند بلکه این مسیر را هموارتر کنند.
استاندار مرکزی افزود: استان مرکزی زادگاه مردان و زنان بزرگی مانند امیرکبیر است که در طول خدمت کوتاه خود خدمات ماندگار و شایسته ای را به یادگار گذاشته است.
آقازاده تصریح کرد: امیرکبیر از بزرگمردان سیاست ایران و از افتخارات استان مرکزی است‌ که در دوران سیاهی و تباهی از این سرزمین برخواست و به مردم امداد رساند.
وی بیان کرد: سالروز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز به عنوان یکی از یاران با وفای انقلاب همزمان با سالروز شهادت امیرکبیر است و باید یاد این سرمایه سترگ انقلاب پاس داشته شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی هم در این همایش گفت: 700 هزار داوطلب هلال احمر در کشور و 6 هزار داوطلب در استان مرکزی وجود دارد که این رقم قابل توجه است.
سید «مهدی مقدسی» افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر در هر حادثه و بحران که نیاز به کمک باشد حضور می یابند و تاکنون این قشر خدمات شایسته ای داشته اند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های خود اظهار داشته که برای اینکه کشور به توسعه واقعی برسد باید اقدام هایی از جنس امیرکبیر در جامعه رخ دهد.
مقدسی اظهار کرد: به واقع آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز از بزرگ مردان انقلاب هستند که خدمات شایسته ای از خود به یادگار گذاشتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم گفت: در پایتخت صنعتی ایران 11 شعبه و 42 خانه هلال احمر وجود دارد که بیش از 6 هزار داوطلب در آن ها فعالیت می کنند.
«محمد محمدی» افزود: طرح های مختلفی در ایام سال توسط این قشر انجام می شود و تاکنون خدمات زیادی توسط این افراد به نیازمندان و آسیب دیدگان در حوادث و بلایا ارایه شده است.
وی بیان کرد: 60 نفر از داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان مرکزی پس از وقوع زلزله کرمانشاه به عنوان نخستین استان در این منطقه حاضر شدند و تیم حمایت روانی این جمعیت نیز در منطقه زلزله زده کرمانشاه چندین مرحله حضور پیدا کردند و خوش درخشیدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: 200 نفر از داوطلبان این جمعیت پس از وقوع زلزله کرمانشاه در استان فعالیت داشتند که فعالیت آنان در یک هفته اول به صورت شبانه روزی بود و 327 محموله از کمک های مردمی استان مرکزی به ارزش بیش از 60 میلیارد ریال به این مناطق به صورت رایگان ارسال شد.
محمدی تصریح کرد: 2 طرح هر مسجد یک کانکس و ایجاد کارگاهی برای ساخت کانکس در سر پل ذهاب از پیشنهادات استان مرکزی بود که با موفقیت چشمگیری همراه شد و در سطح کشور نیز به مرحله اجرا درآمد‌.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در این همایش گفت: مدیریت و پست فرصتی برای خدمتگذاری بی منت است و این قشر باید مراقب باشند پست و مقام وبال گردنی برای آخرت آنان نشود.
حجت الاسلام سید «رضا میرهاشمی» افزود: افرادی که در راستای گره گشایی از مشکلات دیگران گام بر می دارند قدر جایگاه خود را بدانند و در این راه مراقبت های لازم را در راستای ارایه خدمات بی منت به کار گیرند.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در ادامه این همایش گفت: بیشتر فعالیت داوطلبان این استان در زمینه معیشت و سلامت است.
«علیرضا محمودی» افزود: 42 کاروان امسال در حوزه سلامت از جمعیت هلال احمر این استان در مناطق محروم و شهرستان های مختلف این استان حضور پیدا کرده اند.
وی بیان کرد: ارایه خدمات این کاروان ها بیشتر در راستای ویزیت و داروی رایگان، برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره ای، بهداشت زنان و کودکان، مبارزه با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد و کلاس همسان گزینی برای مقابله با طلاق بوده است.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: 175 ایستگاه سلامت در 9 ماه امسال به مناسبت های مختلف در این استان برپا شده است.
محمودی تصریح کرد: طرح ملی فرشتگان رحمت از جمله طرح های مهم داوطلبان در بخش معیشتی است که سه هزار و 956 سبد غذایی در استان مرکزی توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر تهیه و در ایام نوروز بین نیازمندان توزیع شد.
وی بیان کرد: طرح همای رحمت از دیگر طرح های مهم است که در ماه مبارک رمضان اجرا و در این راستا چهار هزار و 39سبد غذایی تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: ارمغان مهر دیگر طرح مهم معیشتی است که به مناسبت بازگشایی مدارس در این استان اجرا شد.
محمودی تصریح کرد: 125 برنامه مختلف در مجموع از ابتدای امسال تاکنون توسط 6 هزار و 303 داوطلب جمعیت هلال احمر استان مرکزی به ارزش 14 میلیارد و 857 میلیون ریال اجرا شده است.
وی گفت: بر اساس سند پنج ساله جمعیت هلال احمر، تشکیل مجمع خیران در این جمعیت با جدیت دنبال می شود.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: راه اندازی کاروان سلامت با ابعاد وسیع یکی از برنامه های مهم این معاونت در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است.
در این همایش از داوطلبان نمونه جمعیت هلال احمر استان مرکزی تقدیر شد.
13 هزار نیروی جوان، داوطلب و امدادگر در جمعیت هلال احمر استان مرکزی به خدمت رسانی مشغول است که 6 هزار و 303 نفر از آنان را داوطلبان تشکیل می دهند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.