«محمد رضا منصوری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بودجه سال آینده معادل 405 هزار میلیارد تومان است که برای تحقق آن باید بر فروش نفت تمرکز کرد که به عنوان پشتوانه این بخش باید رونق تولید و صادرات نیز به صورت جدی ملاک عمل قرار گیرد.
وی افزود: رویکرد صادرات محور باید در حوزه غیر نفتی رشد کند تا روند تحقق بودجه سال آینده بهبود یابد.
منصوری گفت: با وجود افزایش رقم بودجه سال آینده؛ ارائه خدماتی همچون تامین دارو و انجام طرح های عمرانی باید با دقت نظر بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ همه مسئولان باید اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهند تا با بودجه کشور بتوان در راستای رفع نیاز بخش های مختلف اقدام کرد.
وی در مورد 2 سطحی بودن بودجه 98 گفت: این مساله هم دارای جنبه مثبت است و هم منفی و به نحوه عملکرد دستگاه ها در هزینه کرد بودجه بستگی دارد.
منصوری گفت: هزینه های کشور مانند حقوق و دستمزد مشخص است و هر ساله هم افزایش می یابد اما نکته مهم در میزان تحقق بودجه سال 98، صادرات است و باید برای افزایش درآمدها از محل صادرات نفتی و غیرنفتی تلاش بیشتری انجام داد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت در مورد اقدام دولت برای افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان، گفت: این حجم از افزایش حقوق ها از 2 جنبه قابل بررسی است؛ نخست با لحاظ کردن گرانی کالاها و خدمات در کشور که فراتر از 20 درصد است و ممکن است این میزان افزایش متناسب با تامین نیازهای خانواده کارکنان نباشد.
منصوری افزود: اما از جنبه دوم و نگاه بودجه ای اگر افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان را بررسی کنیم، رقم تخصیصی با سال های گذشته، حدود پنج درصد تا 10 درصد افزایش یافته است.
نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال پیش رو، همه مردم باید آمادگی داشته باشند و دستگاه قضایی نیز با جدیت و قاطعیت باید با مواردی چون فساد در بودجه، هزینه کردها و دست درازی به بیت المال برخورد کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد افزایش حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده،‌ اظهار داشت: بازنشستگان با حقوقی که دریافت می کنند باید خرج خانواده را تامین کنند اما اگر موضوع همسان سازی حقوق ها در سال آینده عملیاتی شود، وضعیت معیشتی این قشر جامعه هم مطلوبتر خواهد شد.
وی گفت: اکنون اقشاری مانند کارکنان دولت، کارگران ساختمانی و بسیاری از طبقات جامعه دچار مشکلات معیشتی و درآمد ناکافی هستند که امید است مورد توجه جدی مسئولان واقع شود.
از نظر این نماینده مجلس،‌ اولویت های سال آینده با توجه به بودجه ای که بسته شده،‌ باید معطوف به پرداخت حقوق و دستمزدها و تامین مایحتاج عمومی مردم باشد و تکمیل طرح های نیمه تمام نیز در دستور کار قرار گیرد.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.