به گزارش ایرنا، دکتر «ثریا پازوکی» عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: روزانه به طور میانگین 90 مورد ام آر ای در این بیمارستان انجام می شود که در برخی ایام این آمار به 100 مورد در روز نیز می رسد.
وی بیان کرد: نوبت دهی و گزارش های ام آر آی در بیمارستان امام خمینی (ره) به کمترین زمان رسیده و با به کارگیری پنج رادیولوژیست، گزارش دهی ام آر آی در این بیمارستان به یک هفته رسیده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بخش زیادی از مراجعات بیماران به بیمارستان امام خمینی (ره) اراک و سایر مراکز درمانی تامین اجتماعی این استان از استان های همجوار است.
دکتر پازوکی اظهار داشت: 65 درصد از جمعیت حدود یک میلیون و 500 هزار نفری استان مرکزی معادل بیش از 900 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی است.
وی گفت: جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در کلانشهر اراک حدود 360 هزار نفر است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: دفترچه الکترونیک از پارسال در مراکز ملکی تامین اجتماعی و از ابتدای آذرماه امسال در مراکز خصوصی راه اندازی شده است.
دکتر پازوکی اظهار داشت: سال های گذشته 2 هزار و 200 متر زمین در میدان فاطمیه مربوط به مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مرکزی به شهرداری واگذار شده اما تاکنون بهای آن پرداخت نشده است.‌
وی عنوان کرد: مبلغ بدهی شهرداری اراک به مدیریت درمان تامین اجتماعی 33 میلیارد ریال است‌.
مدیردرمان تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: طرح ایجاد درمانگاه برای انتقال بیماران سرپایی، افزایش 20 تخت بیمارستانی و ایجاد مرکز قلب در دستور کار جدی قرار دارد.
دکتر پازوکی عنوان کرد: آغاز عملیات اجرایی این طرح و تامین بخشی از اعتبار آن در گرو تهاتر شهرداری و پرداخت این بدهی است.
وی تصریح کرد: ساخت این درمانگاه نیازمند حدود 170 میلیارد ریال است که مقرر شده عملیات اجرایی این طرح در بهمن ماه امسال آغاز شود که انتظار است شهرداری اراک بدهی خود را هر چه سریعتر پرداخت کند تا اجرای این طرح به عنوان یکی از نیازهای مهم استان مرکزی کلید بخورد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در صورت آغاز عملیات اجرایی و پرداخت بدهی شهرداری، مابقی اعتبار از سازمان تامین اجتماعی اخذ می شود.
دکتر پازوکی گفت: 320 تخت فعال در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی وجود دارد که با راه اندازی این درمانگاه 20 تخت بیمارستانی دیگر به استان اضافه می شود.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: کشتارگاه فعلی اراک سنتی است و معایب زیادی دارد.
«طوفان محمدی» افزود: بحث تصفیه خانه فاصلاب کشتارگاه اراک یکی از مشکلات مهم است که 90 درصد کار آن انجام شده و حدود یک سال و نیم است که برای تکمیل 10 درصد باقی مانده طرح، اقدامی صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: تجهیزات لازم برای این کشتارگاه خریداری شده اما به دلیل افزایش قیمت ها مشکلاتی ایجاد شده است.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: مکان یابی یک کشتارگاه صنعتی فرا شهری که نیاز استان مرکزی را پاسخگو باشد در کلانشهر اراک ضروری است اما تاکنون در این راستا مکانی مشخص نشده است.‌
محمدی تصریح کرد: به دلیل مشکلات زیست محیطی کشتارگاه اراک، اکنون خوناب های این مکان تا راه اندازی تصفیه خانه آن جداسازی و به قسمت های دیگر منتقل می شود.
سرپرست شهرداری اراک نیز در این خصوص گفت: خون و پساب های کشتارگاه اراک به خارج از محوطه این مکان منتقل می شود.
«ابوالفضل شالی بیگ» افزود: پنج فیلتر جدید نیز در کشتارگاه اراک نصب شده است‌.
وی بیان کرد: بتن ریزی تصفیه خانه فاضلاب کشتارگاه اراک در صورت شرایط جوی مناسب به زودی انجام می شود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش 620 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.