«محمد رضا مختاری» روز پنج شنبه درکارگروه اشتغال روستایی افزود: 81 میلیارد و 480 میلیون ریال از این پرداختی مربوط به تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و 12 میلیارد و 440 میلیون ریال تسهیلات فراگیر است.
وی اظهارداشت:این تسهیلات پرداختی در قالب 64 طرح مصوب در بانک های عامل پرداخت شده که برای 119 نفر در بخش اشتغال روستایی و 25 نفر در حوزه اشتغال فراگیر فرصت سازی شغلی کرده است.
رئیس تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خمین بیان کرد: 190 طرح در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی مصوب شده که 120 طرح به بانک های عامل ارسال شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خمین ادامه داد: تسهیلات پیش بینی شده برای طرح های ارسالی به بانک های عامل خمین 96 میلیارد و 710 میلیون ریال است که در صورت پرداخت، 489 فرصت شغلی جدید فراهم می شود.
فرماندار خمین نیز در این کارگروه گفت: برنامه ریزی و ارایه راهکارهای عملی برای فراهم کردن زمینه های اشتغال از اهداف برگزاری نشست های کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری است.
احمد طهرانی افزود: تلاش می شود با برنامه مدون و مشخص زمینه ای ایجاد شود تا وضعیت اشتغال این شهرستان به سطحی مطلوب و قابل قبول برسد.
وی تصریح کرد : نرخ بالای بیکاری زیبنده در خمین شهر امام راحل نیست.
فرماندار خمین در ادامه با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر بانک های عامل با متقاضیان تسهیلات اشتغال در شهرستان، افزود: بانک های عامل باید بازه زمانی برای بررسی طرح های اشتغالزایی در نظر بگیرند.
طهرانی گفت: در صورت مراجعه نکردن متقاضیان برای پیگیری پرونده تسهلات بانک ها بتوانند به سرعت درخواست های دیگر را جایگزین و مورد بررسی قرار دهند.
فرماندار خمین ادامه داد: سهم خمین برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی 190 میلیارد ریال است که مبلغ اولیه 95 میلیارد ریال تخصیص و جذب شده است.
طهرانی افزود: سهم این شهرستان برای اجرای طرح های فراگیر 23 میلیارد و 400 میلیون ریال است که حدود نیمی از آن جذب شده است.
وی توضیح داد: این میزان سهمیه شهرستان به غیر از اعتبارات 2 نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی برای ایجاد شغل پایدار و فراگیر روستایی است.
شهرستان خمین دارای 180 روستا با 40 هزار نفر جمعیت روستایی است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.