به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در محل استانداری افزود: تامین و پرداخت هزینه درمان تکمیلی ایثارگران و افراد تحت تکفل از سرجمع اعتبارات مصوب دستگاه‌ها مصوبه هیات وزیران است و به زودی در این استان نیز اجرایی می شود.
وی ادامه داد: قرارداد تامین و پرداخت هزینه درمان تکمیلی ایثارگران وزارت آموزش‌ و پرورش نیز با بیمه دی منعقد شده که به زودی به استان ها نیز ابلاغ و مشکل بیمه تکمیلی این قشر از جامعه حل می شود.
استاندار مرکزی بیان کرد: وقفه تامین هزینه بیمه تکمیلی ایثارگران نتیجه ناهماهنگی های دستگاه ها است که این مهم تا پایان سال بر طرف می شود.
آقازاده اظهار داشت: سازمان بازنشستگی کشور نیز با جدیت تامین هزینه بیمه تکمیلی ایثارگران بازنشسته را دنبال می کند.
وی اضافه کرد: قوانین و مصوبات اجرایی نشده در حوزه جامعه ایثارگری این استان با جدیت در دستور کار است و دستگاه های اجرایی نیز باید تمام تلاش خود را در حل مشکلات به کار گیرند.
استاندار مرکزی گفت: حل مشکلات جامعه ایثاگری از برنامه های اصلی نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید است که در سال های گذشته به میزان مقدورات اعتباری گام های مهمی انجام شده است.
آقازاده افزود: تجلیل از مقام شامخ شهدا و خانواده های شهدا تجلیل از ارزش هاست چرا که شهادت طلبی یکی از آرمان های نظام اسلامی است.
تشکیل پنج کمیته رسانه با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمع آوری آثار با مسئولیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، پژوهشی و تحقیق با مسئولیت دانشگاه پیام نور، تبلیغات با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی و کمیته پشتیبانی با مسئولیت سازمان برنامه و بودجه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مرکزی از مهمترین مصوبات این نشست بود.
نامگذاری پل روگذر جاده اراک - فراهان به نام شهید جهادگر «اسدالله هاشمی» و برگزاری فصلی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مرکزی از دیگر مصوبات این نشست بود.
استان مرکزی 6 هزار و 300 شهید و بیش از 12 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.