«قاسم رئیس اکبری» روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: دستگاه پیشرفته سی تی اسکن ، بازسازی بخش رادیولوژی و تجهیزات پیشرفته رادیولوژی، تصویر برداری opj ، ماموگرافی، تجهیزات لاپاراسکوپی یا پهلو بینی، برخی تجهیزات اتاق عمل، ارتوپدی، چشم، ارولوژی، آمبولانس و راه اندازی آزمایشگاه آب میکروبی در سال های اخیربا مشارکت خیران این شهرستان راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: اهدای یکهزار مت زمین به بیمارستان و بازسازی قسمت زیرزمین این مرکز درمانی برای راه اندازی کلینیک دیابت نیز در محلات با کمک خیران سلامت انجام است.
رئیس انجمن خیرین سلامت محلات اضافه کرد: ساختمان فوریت های پزشکی باقرآباد، بازسازی آزمایشگاه، اتاق عمل، ساخت درمانگاه نیم ور، درمانگاه سلامت باقرآباد، درمانگاه تخصصی، دیالیز و راه اندازی آزمایشگاه آب میکروبی و ساختمان های مسکونی پرسنل و ‌پزشکان و سالن اجتماعات بیمارستان با مشارکت مالی خیران این شهرستان ایجاد شده است.
رئیس اکبری افزود: پنج میلیارد و 90 میلیون ریال در سال جاری توسط خیران برای خرید تجهیزات تست ورزش، تکمیل و تجهیز مرکز سلامت روستای باقرآباد، سنگ فرش بخش رادیولوژی، سنگ پایگاه فوریت های پزشکی روستای ورین اهدا شده است.
رئیس انجمن خیرین سلامت محلات بیان کرد: در سال های اخیر خیران سلامت برای بهبود شاخص های بهداشت و درمان یاریگر دولت بودند و با توجه به رکود بازار و کاهش درآمد دولت می طلبد بسته های تشویقی و امتیازهای انگیزشی برای مشارکت بیشتر خیران سلامت اعمال شود.
وی افزود: فهرستی از نیازمندی های حوزه بهداشت و درمان در سطح روستا و شهر محلات تهیه شده و در اختیار خیران گذاشته می شود تا بر اساس آن سطح مشارکت خیران هدفمند باشد.
رئیس انجمن خیرین سلامت محلات با بیان اینکه مهمترین مشکل این شهرستان کمبود نیروی انسانی است افزود: پزشکان متخصص در این شهرستان بعد از گذشت یک سال حقوق دریافت می کند که این امر باعث بی انگیزگی می شود و ماندگاری متخصص در این خطه را کاهش می دهد.
رئیس اکبری افزود: اگر خیران سلامت در این حوزه وارد می شدند تا بخشی از حقوق آنان از طریق خیر تامین شود باعث ماندگاری پزشکان متخصص در این شهرستان و افزایش انگیزه کار می شد.
وی ادامه داد: 12 متخصص در درمانگاه تخصصی این شهرستان به صورت تمام و پاره وقت به خدمات درمانی مشغول هستند که باید این تعداد افزایش یابد.
وی گفت: 200 خیر در محلات در زمینه های مختلف فعال هستند که 25 خیر عضو مجمع خیرین سلامت هستند.
شهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزی دارای یک بیمارستان 96 تختخوابی امام خمینی (ره)است که ضریب اشغال تخت آن 48 درصد است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.