دکتر «حسن اثنا عشری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کانون ها در جریان پنج هزار و 289 بازدید و 15 هزار و 140 مورد نمونه برداری از مراکز صنعتی، روستاها، زیستگاه ها و کشتارگاه طیور استان شناسایی شده است.
وی ادامه داد: بازدیدها و مراقبت های انجام شده امسال در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 2 برابر افزایش یافته است.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 73 مورد بازدید و 2 هزار و 429 مورد نمونه برداری آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری های ویروسی در سال جاری از مزارع فعال حد واسط آبزیان استان انجام شد که در این بازدید ها موردی از بیماری در این مزارع مشاهده نشده است.
اثنا عشری گفت: 20 میلیون و 528 هزار قطعه جوجه‌ریزی امسال در واحدهای مرغداری استان انجام و 124 میلیون دز واکسن برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری ویروسی و باکتریایی در بین واحدهای طیور استان مصرف شد.
وی یادآور شد: 14 میلیون و 590 هزار قطعه تخم چشم زده (تخم ماهی) نیز در این مدت به استان مرکزی وارد شده است.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 50 مورد بازدید و پنج میلیون و 397 مورد نمونه برداری آزمایشگاهی نیز درسال جاری از زنبورستان ها استان انجام شده و 10 مورد کانون آلوده در این واحدها ثبت شده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک هزار و 539 روستا، دارای 899 واحد پرورش طیور، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.