به گزارش ایرنا، سردار«سعید فرجیان زاده» روز سه شنبه در همایش مهندس بسیجی، الگو پیشرفت علمی در کانون بسیج اراک افزود: ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس یکهزار و 400 شهید در حوزه مهندسی جنگ داشته و این شهدا چهره های نخبه و نابغه کشور بودند که با دانش خود در پیروزی رزمندگان در عملیات های نظامی تاثیرگذاری می کردند.
وی اظهار داشت: حوزه مهندسی جنگ در دوران دفاع مقدس با بهره گیری از علم و دانش بسیجیان، برکات ماندگاری داشته و سرمایه بزرگی در این زمینه به یادگار مانده است.
معاون آموزش و تربیت ستاد کل نیروهای مسلح گفت:مهندسی در جنگ رکن مهم برای برتری نظامی در میدان نبرد است که این مهم توسط بسیجیان جان برکف محقق شد.
سردار فرجیان زاده افزود: شهید چمران پایه گذار مهندسی جنگ در دفاع مقدس بود که با دانش این شهید بزرگوار، سنگرهای فولادی و بتنی برای حفظ جان رزمندگان در دوران دفاع مقدس طراحی و ساخته شد.
وی اظهار داشت: استفاده از آب و انتقال آن به دشت برای جلوگیری از تردد تانک و نفربرهای نظامی از دیگر نمونه های مهندسی جنگ توسط شهید چمران بوده است.
معاون آموزش و تربیت ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مهندسی جنگ به درستی برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین نشده است و بخش زیادی از مردم از کارهای بزرگی که این حوزه نظامی انجام دادند، بی خبرند در حالیکه باید در شرایط فعلی با بیان این موفقیت ها روحیه جهادی مردم برای پیشبرد امور کشور بالا برود.
سردار فرجیان زاده در ادامه افزود: امروز باید با وجود مشکلات متعدد وحدت خود را حول رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حفظ کرد و با فرصت دادن به جوانان زمینه رشد این فشر جامعه را فراهم کرد.
29 آبان تا پنجم آذر با عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.
نیروی بسیج پنجم آذرماه سال 1358 به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.