به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرگرد «احسان آنقی» افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این استان قرار گرفت.
وی بیان کرد: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباخته عضو یکی از کانال‌های تلگرامی بوده و با خرید نرم افزار همدم یاب، مبلغ 26 میلیون ریال از حسابش برداشت شده است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در روند تحقیقات مشخص شد مالباخته نرم افزاری جعلی تحت عنوان همدم یاب را از یک کانال تلگرامی نصب و در زمان استفاده از آن برای یک خرید اینترنتی، اطلاعات حسابش در یک درگاه جعلی بانکی ثبت و پس از آن توسط فردی کلاهبردار در چند مرحله از حساب بانکی او برداشت غیرمجاز شده است.
سرگرد آنقی تصریح کرد: در تحقیقات تخصصی تر مشخص شد که فرد مجرم، پنج کانال تلگرامی با چنین محتواهایی راه اندازی کرده و افراد را به سمت ربات‌های همدم یاب هدایت می کند و سپس با سرقت اطلاعات حساب کاربران از طریق ربات‌های طراحی شده، اقدام به خالی کردن حساب بانکی افراد می کند.
وی گفت: این کلاهبردار پس از شناسایی مخفیگاهش با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: تاکنون 20 سیم کارت فعال از متهم و 308 فقره اطلاعات حساب بانکی مربوط به دیگر شهروندان از سیستم های رایانه ای این فرد کشف شده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.