به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز سه شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی، افزود: پدیده ها و مسایل اجتماعی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند و بیکاری و نبود اشتغال به تعمیق و پیچیدگی آسیب ها دامن می زند.
وی ادامه داد: نداشتن شغل بر حس مفید بودن و مسئولیت پذیری شخص اثر منفی دارد و موجب درگیری ذهنی ناشی از شرایط اقتصادی می شود که همه این موضوعات می تواند عاملی در گرایش به آسیب باشد.
امام جمعه اراک بیان کرد: مهمترین راهکار برای کنترل آسیب های اجتماعی پرورش مهارتی افراد در جامعه است و تصمیم سازان استانی باید در رشته هایی به مهارت آموزی بپردازند که نیاز جامعه بوده و به اشتغال پایدار برسد.
وی، تحکیم بنیان خانواده را نیز از تکالیف مهم مدیریت اجتماعی دانست و گفت: گسترش فرهنگ ناب اسلامی از ارکان اساسی تقویت پیوست های کانون خانواده است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی با هجمه های فرهنگی بنیاد خانواده ایرانی را نشانه گرفته اند و در چنین فضایی مسئولان باید با برنامه ریزی مدون در راستای افزایش سلامت اجتماعی گام بردارند.
وی اظهار داشت: مهار و مقابله با آسیب های اجتماعی از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب است و شورای فرهنگ عمومی نیز به عنوان نوک پیکان تصمیم گیری در این راستا باید نقش خود را به خوبی ایفا کند.
آیت الله دری نجف آبادی تلاش برای تقویت فرهنگ عمومی را نیاز اصلی جامعه دانست و افزود: فرهنگ عمومی رفتارهای قابل پیش بینی و شناسنامه باورهای جامعه محسوب می شود و اعضای این شورا در استان باید توجه کنند که هر موضوع فرهنگی در سطح تصمیم سازی کلان و عمومی نیست و در انتخاب و رسیدگی به مسایل فرهنگی باید دقت کافی داشت.
وی بیان کرد: علاوه بر موضوع فرهنگ، اقتصاد و امنیت نیز محور موفقیت نظام اسلامی و توسعه همه جانبه است که این مسایل مهم باید از سوی اعضای شورای فرهنگ عمومی مد نظر باشد.
امام جمعه اراک تاکید کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی استان باید در جامعه گفتمان سازی فرهنگی کنند.
وی بیان کرد: برنامه های تدوین شده از سوی دستگاه های مختلف باید برای بازدهی مطلوب در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و از سوی اعضا مورد ارزیابی قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مناسبت های مذهبی را بهترین فرصت برای اشاعه آموزه های معنوی عنوان کرد.
وی گفت: هفته وحدت، ایام شادی بخش مسلمانان و ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق(ع) است و مسلمانان باید در این ایام به سمت همگرایی و اتحاد گام بردارند.
امام جمعه اراک ادامه داد: هفته پرشکوه وحدت یادگار پیر فرزانه انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) است و پیام این هفته برادری و اتحاد مسلمانان است.
نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی سه شنبه آخر هر ماه در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.