«زهرا امینی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش مادی بسته های حمایتی یاد شده برای خانوار تک ‌نفره یک میلیون ریال، 2 نفره یک میلیون 500 هزار ریال، سه نفره 2 میلیون ریال، چهار نفره 2 میلیون و 500 هزار ریال و پنج نفر و بیشتر سه میلیون ریال عنوان کرد.
وی، شمار خانوارهای مددجو بهزیستی استان که مشمول دریافت بسته حمایتی شده اند را شامل 12 هزار و 764 خانواده یک نفره، 2 هزار و 27 خانوار 2 نفره، یک هزار و 529 خانوار سه نفره، 890 خانوار چهار نفره و پنج نفر به بالا، 280 خانواده عنوان کرد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: وجوه بسته حمایتی درهمان کارتی که یارانه نقدی مددجویان به آن واریز می‌شود، شارژ شده است و سرپرست خانوارها می توانند برای دریافت سبد حمایتی کالا به فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، شهروند، اتکا، کارکنان دولت، افق، تعاونی های مصرف محلات، کارمندی، کارگری مراجعه کنند.
امینی افزود: وجوه مربوط به خرید کالا از 27 آبان ماه به حساب سرپرستان خانوارهای بهزیستی واریز شده است و آنان می‌ توانند برای خرید کالا اقدام کنند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: کالاهای هدف این طرح شامل مواد غذایی همچون گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و سایر مواد خوراکی مورد نیاز خانوارها است که سرپرستان خانوار با مراجعه به فروشگاه های طرف قرارداد، می توانند اقدام به خرید این کالاها نمایند.
امینی افزود: این مبالغ به ‌صورت نقدی قابل دریافت نیست بلکه سرپرست خانوار فقط می ‌تواند کالاهای اساسی در 9 گروه کالایی را خریداری کند اما در انتخاب کالا آزاد هستند.
وی اظهار داشت: مستمری بگیران بر اساس شمار خانوار و سایر توانجویان بهزیستی بر اساس پرونده‌های اجتماعی، توانبخشی شامل دریافت سبد حمایتی کالایی می شوند.
65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.