حجت الاسلام «عباس دانشی» روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه ها افزود: 81 نشست کتابخوان، 53 بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، 20 بازدید مدیران، 27 مسابقه کتابخوانی، دیداربا استاندار و نماینده ولی فقیه استان، آیین نقد و رونمایی کتاب، بازگشایی چهارکتابخانه مرمت شده و برگزاری 40 نمایشگاه تخصصی در کتابخانه های استان از جمله این برنامه ها است.
وی اظهار داشت: 52 هزار و 365 نفر در 73 کتابخانه نهادی و 10 کتابخانه مشارکتی استان عضو هستند که از این تعداد 31 هزار نفر زن و 21 هزار و 309 نفر مرد را شامل می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: 86 هزار و 100 نفر در سال جاری به کتابخانه های استان مراجعه و 50 هزار و 881 جلد کتاب را به امانت برده اند.
حجت الاسلام دانشی افزود: کتابخانه های استان مرکزی در شاخص های شمارگان کتاب، زیربنا، تعداد اعضا و امانت جز 10 استان برتر کشور است.
وی اظهار داشت: سال 57 هفت کتابخانه در استان مرکزی وجود داشت و اکنون با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی 83 کتابخانه در استان دایر شده است.
وی اظهار داشت: جمع خوانی، نشست کتابخوانی، کارگاه آموزشی با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی، مسابقه کتابخوانی، نشست های ادبی و شب شعر از مجموعه برنامه ها فرهنگی کتابخانه های عمومی استان است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: اولین اقدام برای ترویج فرهنگ مطالعه، دسترسی آسان همه قشرهای جامعه به کتاب و فضای مطالعه است که این مهم با همکاری نهاد کتابخانه ها و دستگاه های متولی امور فرهنگی ممکن است.
حجت الاسلام دانشی افزود: فرهنگ سازی جامع و کاملی در حوزه کتاب در نظام آموزشی انجام نشده و از ظرفیت گسترده آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ مطالعه بهره برداری لازم صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: ضروری است المانی از کتاب در یکی از میدان های مرکز استان با هدف آشتی بیشتر مردم با مطالعه کتاب نصب شود و انجام این اقدام فرهنگی نیازمند همکاری سازمان فرهنگی، هنری شهرداری اراک است.
از 20 تا 26 آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.
استان مرکزی 83 کتابخانه دارد که از این تعداد 73 مورد نهادی و 10 کتابخانه نیز مشارکتی است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.