«علی اصغر زارعی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید محصولات باغی این استان در سال زراعی گذشته 350 هزار تن بود که با توجه به افزایش تولید حدود 15 درصدی برخی محصولات باغی استان پیش بینی می شود امسال 50 هزار تن افزایش انواع تولید در این بخش رقم بخورد.
وی ادامه داد: 69 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی زیرکشت انواع محصولات باغی است که 18 هزار و 500 هکتار اراضی غیر بارور و بقیه بارور هستند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: 10 هزار هکتار از باغ های استان به کشت محصول انار اختصاص دارد که با توجه به برداشت هفت تن این محصول در هر هکتار از باغ های استان پیش بینی می شود 60 هزار تن انار در استان تولید شود.
زارعی یادآور شد: با توجه به سرمازدگی باغات انار شهرستان ساوه در سال 95 و کاهش تولید این محصول در سال گذشته کشت انار در سال جاری افزایش 100 درصدی دارد.
وی از تولید 85 تن محصول انار در هکتار توسط یک باغدار استان مرکزی خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این تولید کننده در سال آتی به عنوان تولید کننده نمونه کشوری انتخاب شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با یادآوری کاهش تولید 10 درصدی در برخی از محصولات باغی از جمله پسته، بادام و گردو به دلیل سرمازدگی در سال جاری، گفت: 13 هزار تن پسته، هفت هزار و 500 تن بادام و پنج هزار تن گردو سال گذشته در استان تولید شد که به دلیل وجود شرایط آب هوایی در ابتدای بهار امسال تولید این محصولات کاهش یافته است.
زارعی از افزایش تولید 15 درصدی محصولات باغی دانه دار در استان مرکزی خبر داد و افزود: 130 هزار تن محصول انگور سال گذشته از سطح باغ های استان برداشت شد که پیش بینی می شود تولید این محصول در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش 15 درصدی به همراه داشته باشد.
استان مرکزی رتبه ششم تولید پسته و رتبه دوم تولید محصول انار را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
اکنون محصولات باغی پسته، انار و کشمش استان مرکزی به خارج از کشور صادر می شود.
استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است.
670 هزار هکتار زمین باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.