به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» شامگاه دوشنبه در دیدار با جمعی از هنرمندان شهرستان زرندیه به مناسبت روز فرهنگ عمومی، افزود: هنرمندان از محورهای مهم توسعه فرهنگ اسلامی، مفاهیم ایثار و شهادت در جامعه هستند.
وی افزود: هنرمندان به عنوان الگوی رفتاری قشر جوان جامعه می توانند در مهار آسیب های اجتماعی و کاهش زیان های فضای مجازی در جامعه کمک دهنده باشند.
امام جمعه زرندیه در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده هدفمند از هنر شاکله مدیریت اجتماعی و فرهنگی موثر را تشکیل می دهد و تمامی دستگاه های فرهنگی باید در راستای اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی به خصوص مصوباتی که مربوط به هنرمندان است اهتمام ویژه داشته باشند.
حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: فرهنگ و هنر باید در خدمت آموزه های دینی و اعتقادی باشد تا موجب تعالی و رشد جامعه شده و در گره گشایی از مشکلات و فرهنگ سازی جایگاه واقعی خود را بیابد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز در این نشست گفت:استفاده از زبان هنر در ترویج فرهنگ اسلامی می تواند راهگشای برخی از مشکلات فرهنگی امروز جامعه باشد.
«احمد جوانمرد»از برگزاری چهارمین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه در شهر پرندک یاد کرد و افزود: در این برنامه، فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی توسط هنرمندان معرفی شد که با استقبال گسترده شهروندان همراه بود.
شهرستان زرندیه به مرکزیت مامونیه با جمیعت 64 هزار نفر از نظر وسعت دومین و از نظر جمیعت پنجمین شهرستان استان مرکزی است.
4896/6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.