به گزارش ایرنا، « فریبا نظری پورکیایی» روز شنبه در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی و دیدار با استاندار مرکزی، افزود: شایسته سالاری ملاک انتخاب بانوان توانمند برای احراز پست های مدیریتی در دولت است و شناسایی زنان نخبه و شایسته در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: وزیر کشور در سه ماه گذشته در شورای معاونان دستوری به حوزه های تخصصی از جمله حوزه بانوان ارایه دادند تا افراد توانمند در برای انتخاب فرماندار، معاون فرماندار و بخشدار شناسایی شوند و این مامویت به مرکز مطالعات واگذار شد.
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: فهرستی از بانوان توانمند کشور در حوزه ستادی وزارت کشور و استان ها در سه بخش تهیه و به وزارت کشور ارایه شده است.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: تلاش ها برای استفاده از توان بانوان در بخش های مدیریتی به کار گرفته شده اما در بخش هایی از جمله مجموعه استانداری مشکل کمبود نیرو وجود دارد.
سید «علی آقازاده» افزود: در یک سال گذشته یک مدیرکل، سه معاون مدیرکل، چند معاون فرماندار و بخشدار زن در این استان منصوب شده اند اما هنوز کمبود بانوان در حلقه مدیریتی وجود دارد.
وی بیان کرد: مجموعه عملکرد مدیران استان مرکزی در بخش بانوان مطلوب است و تلاش شد برای نخستین بار فرماندار زن در استان مرکزی منصوب شود، که محقق نشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: نگاهی که دولت تدبیر و امید در به کارگیری زنان توانمند در بدنه مدیریتی دارد، در دولت های گذشته نبوده است.
«فتح الله حقیقی» افزود: استاندار مرکزی به عنوان نماینده دولت در این استان نیز نگاه ویژه ای در این راستا دارد و تاکنون گام های بلندی برای به کارگیری زنان توانمند در بدنه مدیریتی استان مرکزی برداشته شده است.
شرکت در نشست های مشترک کارگروه تخصصی بانوان و خانواده شورای هم اندیشی بانوان، بانوان مدیر استان مرکزی، بررسی طرح یادمان بانوان مفاخر و مشاهیر کشور، بازدید از مرکز خوداشتغالی بانوان روستایی و بازدید از کانون اصلاح و تربیت اراک از دیگر برنامه های مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در سفر به استان مرکزی است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.