به گزارش ایرنا،‌ محمد صادق قائمی روز شنبه در آیین بهره برداری از دبیرستان دخترانه خیر ساز باغبانی ساوه افزود: حذف مدارس 2 نوبته به تک شیفت از برنامه هایی است که در آموزش و پرورش استان مرکزی دنبال می شود.
وی اضافه کرد: 29 فضای آموزشی با زیربنای 20 هزار متر مربع امسال با کمک دولت و مجمع خیران مدرسه ساز در استان مرکزی به آموزش و پرورش تحویل شده که 22 مدرسه خیرساز بوده و تا پایان امسال نیز شمار دیگری از مدارس کامل و به فضای آموزشی استان افزوده می شود.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: 62 مدرسه در استان مرکزی مراحل ساخت را می گذراند که برخی از آن ها به صورت مشارکتی با خیران و برخی تیز به طور کامل خیرساز است.
قائمی، ارزش ریالی این طرح های آموزشی را 70 میلیارد ریال عنوان کرد.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی ادامه داد: اتکا به اعتبارات دولتی برای ساخت فضاهای آموزشی گره گشا نیست و به همین دلیل بهره گیری از توان و کمک های خیرین مدرسه ساز استان مرکزی ضرورت دارد.
قائمی از شهرداری و فرمانداری ساوه در راستای مشارکت در ساخت مدارس قدردانی کرد.
وی عنوان کرد: دبیرستان 12 کلاسه باغبانی با ظرفیت 600 دانش آموز با زیربنای یکهزار و 365 متر مربع و محوطه سازی یکهزار و 160 متر مربعی توسط خیران به بار نشسته است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: برایساخت این فضای آموزشی 20 میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده که 12 میلیارد ریال آن از سوی خیر و هشت میلیارد ریالاز سوی دولت تامین شده است.
فرماندار ساوه نیز در این آیین گفت: مدرسه سازی از امور زیربنایی و مهم است که باید کمک های خیران بیش از پیش به این حوزه سوق یابد.
«محمد بهاروند» گفت: آموزش و پرورش شهرستان ساوه با جمعیت 54 هزار نفری دانش آموزان از نظر فضای آموزشی و نیروی انسانی مشکلاتی دارد که باید به اهتمام خیران برای حل آن ها گام برداشت.
وی افزود: گفت: سازمان برنامه و بودجه و مسئولان استان مرکزی باید اهتمام ویژه تری در توسعه فضاهای آموزشی داشته باشنند.
فرماندار ساوه همچنین از استخدام 380 معلم در جغرافیای انسانی آموزش و پرورش شهرستان ساوه برای سال تحصیلی آینده خبر داد و افزود: همه امور استخدامی این معلمان با موافقت استان در شهر ساوه انجام می شود.
بهاروند گفت: دانش آموزان ساوجی با کسب رتبه های مناسب در آزمون سراسری و نیز المپیادهای علمی استعداد سرشار خود را اثبات کرده اند اما برای تداوم این موفقیت ها و کسب جایگاه های درخشان تر در سطح کشور باید نسبت به تمهید زیرساخت هایی چون توسعه فضای آموزشی و جذب نیروهای کارآمد و با دانش اقدام شود.
11 طرح آموزشی به اهتمام مجمع خیران، ‌ اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی و آموزش و پرورش در شهرستان ساوه در دست انجام است.
تراکم دانش آموزان در کلاس های درس شهرستان 285 هزار نفری ساوه 35 نفر در هر کلاس است و در مجموع 54 هزار دانش آموز در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.