به گزارش ایرنا، امامان جمعه استان مرکزی، آیین پیاده روی اربعین را نمادی از وحدت و یکپارچگی شیعه و سنی در مقابله توطئه های دشمنان برشمردند.
امام جمعه خمین گفت: میلیونها زائر از 40 کشور دنیا در اجتماع بزرگ اربعین حسینی شرکت می کنند که این اجتماع گسترده نماد وحدت ، عزت شیعه و ارادت به اهل بیت (ع) است.
حجت الاسلام سید «علی حسینی پور» در خطبه های نماز جمعه خمین در مصلی امام خمینی (ره) افزود: این ارادت قلبی و شور شیعیان به خاندان اهل بیت (ع) و راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی دشمنان اسلام را ناامید می کند.
وی اظهارداشت: حرکت میلیونی جمعیت مسلمان به سمت حرم امام حسین (ع) دوستان اسلام و انقلاب اسلامی را خرسند و دشمنان اهل بیت و انقلاب اسلامی را نگران کرده است.
خطیب جمعه خمین بیان کرد: دشمنان با مشاهده صحنه میلیونی و با عظمت دلدادگان حسینی، اتحاد و اقتدار شیعه دچار ترس و نگرانی می شوند.
حجت الاسلام حسینی پور در بخش دیگری از سخنرانی خود به سالروز شهادت سید مصطفی خمینی در اول آبان ماه اشاره کرد و گفت: دشمنان می خواستند با ریختن خون فرزند امام راحل چراغ انقلاب را خاموش کنند.
وی بیان کرد: این انقلاب اسلامی با خون شهدا به درختی تنومند تبدیل شده است و قدرتی گرفته که اینک مدعیان قدرت از آن به شدت هراس دارند.
خطیب جمعه خمین با بیان اینکه قدرت دشمنان رو به سستی است، افزود: آمریکا گرفتار در مشکلات سیاسی، اقتصادی، نظامی و اخلاقی شده است.
امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنانش به سند پیشرفت ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: فراخوان رهبر انقلاب درباره سند اسلامی، ایرانی الگوی پیشرفت بسیار حائز است.
خطیب جمعه خمین با تأکید بر اینکه نخبگان باید برای تکمیل سند پیشرفت تلاش کنند، عنوان کرد: این سند نشان می‌دهد، انقلاب، ماندنی است و افراد کوته ‌فکری که فکر می‌کنند انقلاب اسلامی از بین می‌رود، سخت در اشتباه هستند.
حجت الاسلام حسینی پور گفت: مردم با قدرت ، نشاط و امید ایستادگی کنند و بدانند این نظام اسلامی زمینه‌ سازی نظام جهانی امام‌ عصر (عج) خواهد شد.
امام جمعه ساوه نیز گفت: در آستانه آیین معنوی پیاده روی اربعین، حال و هوای معنوی خاصی در فضای کشور حاکم شده و همه عاشقان امام حسین (ع) بار سفر را به مقصد کربلای معلی بسته اند.
حجت الاسلام سید «ابراهیم حسینی» افزود: لازم است از برکات این ایام استفاده بهینه به عمل آوریم و به زائران کربلا که از این شهرستان عبور می کنند، به نحو شایسته خدمات دهی شود.
وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نخبگان و رهمنودهای ایشان، گفت: باید در زمینه های علمی پیشرفت کنیم تا سایه تهدیدات دائمی دشمنان از کشور برداشته شود.
امام جمعه ساوه افزود: نخبگان کشور باید زیر پرچم عدالتخواهی، انحصارشکنی و ستم ستیزی به وظایف ملی و دینی خود عمل کنند و مسئولان نیز باید به این قشر فرهیخته اهمیت دهند و از آنها در سمت های مدیریتی و برنامه ریزی های کشور بهره بگیرند.
خطیب جمعه ساوه در ادامه به قوای سه گانه کشور توصیه کرد که جنگ اقتصادی را درک کنند و دولت نیز با معرفی وزرای جهادی به مجلس با برنامه ریزی جامع به حل مشکلات اقتصادی بپردازد.
وی همچنین ضرورت توجه به آموزه های قرآنی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و سالروز شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی را تسلیت گفت.
امام جمعه زرندیه نیز در خطبه های نماز جمعه شهر مامونیه، گفت: پیاده روی عظیم اربعین حسینی نماد اتحاد و انسجام مسلمانان جهان در مقابل دشمنان اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمین « حسین ابراهیمی» افزود: حضور ده ها میلیونی زائرین مشتاق از 40 کشور جهان با تنوع مذهبی و نژادی نشانگر اتحاد مسلمانان جهان است.
امام جمعه زرندیه در ادامه بیان داشت: این حضور حماسی پاسخ حقانیت اسلام در دنیای کنونی است و با وجود تبلیغات مسموم رسانه های صهیونیستی علیه اسلام، این حضور گسترده انسانی چهره رحمانی اسلام را به جهان نشان می دهد.
خطیب جمعه زرندیه تصریح کرد: گذشت نزدیک به 14 قرن از شهادت امام حسین (ع) آن هم با پای پیاده، معجزه بزرگ اسلام در جهان کنونی و اکسیر و کیمیای محبت اهل بیت است که می تواند جهان اسلام را در برابر دشمنان متحد سازد.9921/4896/6539/7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.