به گزارش ایرنا، «فتح الله حقیقی» روز سه شنبه در همایش منطقه ای روسای خبرگزاری جمهوری اسلامی پهنه مرکزی کشور در اراک، افزود: توطئه های تبلیغی دشمنان و شیطنت رسانه های بیگانه از عوامل تهدید علیه کشور است و در چنین شرایطی بهره مندی هوشمندانه از ظرفیت رسانه های کشور و انعکاس موثر دستاوردها و واقعیات دولت و نظام امری ضروری است.
وی اظهار داشت: تولید محتوای هدفمند و انتشار بهنگام و اثربخش اطلاعات سرمایه بزرگی برای کشور است که در این خصوص مدیران دستگاه های اجرایی و رسانه ها باید با درک مشترک و ارتباط هدفمند گام بردارند.
معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: بدخواهان نظام اسلامی با بهره گیری از فضای مجازی و ظرفیت های رسانه ای علیه جمهوری اسلامی بحران آفرینی کرده و می کوشند واقعات را وارونه جلوه دهند و چهره کشور را در جهان مخدوش کنند که در چنین شرایطی رسالت رسانه های خودی و متعهد بسیار سنگین است.
حقیقی اظهار داشت: اصحاب رسانه ک باید در سایه برنامه، تخصص و تعهد خود در تشریح دستاوردهای نظام به گونه ای عمل کنند که دروغ پردازی دشمن را خنثی کرده و امید و اعتماد را در لایه های جامعه بگستراند.
وی عنوان کرد: خبرگزاری ایرنا سرمایه مهم رسانه ای کشور است که عملکرد خوبی را در تولید محتوا و انتشار اخبار داشته و فارغ از جانبداری کوشیده آنچه که مورد پذیرش وجدان عمومی و منطبق با واقعیات جامعه است اطلاع رسانی کند.
معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استانداری مرکرزی بیان کررد: تقویت گفتمان اطلاع رسانی موثر در بدنه مدیران دولت نیازی است که باید جامه عمل بپوشد و در این راستا در استان مرکزی ضمن ترمیم ساختار شورای اطلاع رسانی و سرکشی های سرزده به دستگاه های اجرایی، مدیران مکلف شده اند که مناسبات خود را با اصحاب رسانه نظام مند کنندو در انعکاس عملکرد دولت در قواره اقدامات صورت گرفته ظاهر شوند.
مدیرکل اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی در این همایش گفت: ایرنا به عنوان رسانه رسمی نظام اسلامی تلاش کرده با رویکردی تخصصی، اصلاح گرا و برنامه محور عمل کند.
«شاهین فرشاد» افزود: ایرنا متعلق به کلیت نظام اسلامی است اما انعکاس برنامه های دولت را به دلیل عرصه گسترده خدمات و ارتباط مویرگی بخش اجرایی کشور با بدنه جامعه به صورت پررنگ و هدفمند در کنار سایر ماموریت هایش برای قوای مقننه و قضایی به انجام رساند.
وی عنوان کرد: نگاه ایرنا به حوزه اطلاع رسانی فارغ از سیاست زدگی و بر مبنای اصول حرفه ای است و می کوشد که اثربخشی در تولیدات را دستمایه کار خود قرار دهد.
روسای ایرنا در شهرکرد، یزد، ساوه، قم، مرکزی و کاشان در همایش سه روزه منطقه ای روسای خبرگزاری جمهوری اسلامی پهنه مرکز کشور حضور دارند و در حوزه امور ستادی، برنامه ریزی خبری و راهبردهای بحث و نظر می کنند.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.