«علی اکبر منصوری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت یکهزار و 200 تن گندم، 960 تن جو، یکهزار و 450 تن شیر خام، 39 تن گوشت قرمز، 794 تن ماست و دوغ ، 71 تن پنیر، 6 تن و 800 کیلوگرم کره، سه تن و 100 کیلوگرم روغن محلی و یکهزار و 500 کیلوگرم کشک توسط عشایر این استان تولید شده است.
وی اظهارداشت: هشت متر مربع قالیچه ابریشمی، 230 متر مربع قالی و قالیچه پشمی و یکهزار و 700 سبد نیز امسال توسط عشایر استان تولید و به بازار فروش عرضه شده است.
مدیر امور عشایر استان مرکزی بیان کرد: 20 درصد تولیدات دام سبک استان توسط عشایراستان تولید و به بازار مصرف ارسال می شود.
منصوری گفت: 31 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در قالب بسته حمایتی دولت به عشایر این استان امسال پرداخت شد.
وی افزود: این میزان تسهیلات در راستای حمایت مستقیم دولت از زنجیره تولید گوشت قرمز و ایجاد اشتغال پایدار به 102 نفر از عشایر استان پرداخت شده است.
مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: عشایر استان مرکزی از متنوع ترین گروه های عشایری کشور محسوب می شوند چرا که از سراسر کشور در این استان زیست موقت دارند.
منصوری اظهارداشت: عشایر استان مرکزی شامل ایل شاهسون، مغان، سنگسری، زند راویه ای، کرد کلهر، ذلکی، کله کوهی و عرب خراسانی است.
وی گفت:جمعیت عشایر استان مرکزی بیش از پنج هزار نفر در قالب 770 خانوار است که بیشتر در مناطق مختلف ساوه، زرندیه، دلیجان و خمین زندگی می کنند.
ایلات و عشایر استان مرکزی بومی این منطقه نیستند و از سایر نواحی ایران به خاطر طبیعت بکر و شرایط مناسب زندگی ایلی در جای جای استان مرکزی استقرار یافته اند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.