موسیقی اصیل ایرانی پایه های خود را از ریتم ها اشعار پرمحتوا و شیوه ها و ضوابط همخوان فرهنگ اصیل ایرانی گرفته است اما موسیقی های زیرزمینی که این روزها قارچ گونه متولد می شوند فاقد هویت هنری برجسته هستند و یک شبه مطرح و در کوتاهترین زمان نیز به فراموشی سپرده می شوند.
در این مقاله آمده است، ترانه های زیرزمینی دارای قالب نازلی از محتوا هستند و با کلامی کوچه بازاری که گاهی آمیخته با کلام غیراخلاقی و جنس مادیاست می کوشد که جایی برای خود بین مخاطبان بیابد غافل از اینکه شنونده به دلیل ماهیت سخیف از آن ارضا نمی شود.
تداوم تولید محتوای نازل و ترانههای مبتذل زیرزمینی در دراز مدت سطح فرهنگی جامعه را افت می دهد و باید در این راستا کاری شود.
نواهای موزون وقتی از دل اشعار سطحی، مادی گرا و تقلیدی زایش می شوند و یا در خدمت مقاصد خاص قرار گیرند از احساس ناب خارج شده و نمی تواند اندیشه و معرفت انسانی را رشد دهد این آثار شاید از نگاه اول طرفدارانی داشته باشند اما وقتی نقابشان برداشته می شود چیزی جز هویت پوشالین در پس آن نیست.
افتتاح طرح های روستایی صندوق کارآفرینی امید در خمین، 16 نفر احضار 9 نفر بازداشت و تمرکز تشکیلات و ساختار پزشکی قانونی در کشور از دیگر عنوان های خبری هفته نامه امیر استان مرکزی است.
هفته نامه امیر استان مرکزی با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی « ابوالفضل نیک عهد » در گستره استان مرکزی منتشر می شود.
استان مرکزی دارای سه روزنامه، 32 هفته نامه، 13 دو هفته نامه، 16 ماهنامه و سه 2 ماهنامه است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.